RiotGames’in sevilen yapımlarından Teamfight Tactics 12.6 güncellemesi yayınlandı.
Teamfight Tactics 12.6 güncellemesiyle birlikte yama notları da paylaşıldı. İşte Teamfigt Tactics 12.6 yama notları:
Geri döndük!
Uzun yamamız sırasında bizi özlediniz mi? Biz sizi çok özledik, 12.5 Yaması’nda iki üç farklı hafta ortası güncellemesi çıkarmamızın sebebi de buydu zaten! Hafızanızı buradan tazeleyebilirsiniz. Bu yamadaysa eklentiler, neredeyse tüm SG birimler ve çok daha fazlasında bazı düzenlemeler yapıyoruz. Sonraki değişiklikler için okumaya devam edin!
Yamada Öne Çıkanlar
Çatışma Özeti Arayüz Değişiklikleri
PC’de çatışma özetini kontrol edebilmenizi sağlayan yeni kısayol tuşları ekliyoruz. Varsayılan seçenekler size göre değilse bu tuşları ayarlar menüsünden dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
Büyük Değişiklikler
12.5 Yaması’nda getirdiğimiz hafta ortası güncellemeleri gibi büyük.
Eklentiler
Genel denge değişikliklerinin yanı sıra daha fazla oyun tarzı seçeneği sunmak ve çatışma eklentilerinin erken safhalarda aşırı güçlü, ileri safhalarda aşırı zayıf olmamaları için bazı kural değişiklikleri getiriyoruz. Evriştirici gibi eklentilerin bir sonraki çatışmaya hazır olabilmeleri için eklenti seçme süresini biraz azaltıyoruz.
7 birimlik mucit eğlenceli ve tatmin edici bir ilave. Fakat özellik eşiklerine erişebilmek için bazı düşük birimleri ileri sürmenizi ve son ilaveyi etkinleştirebilmek için 5 Altınlık bir birim bulmanızı gerektirecek şekilde dengelenmişti. Mucit Ruhu ileri safhalarda güçlü birden fazla birimi ejderle birlikte ileri sürmenize ve ejderi erkenden etkinleştirmenize imkân vererek bu dengeyi bozuyor ve böylece oyundaki en kuvvetli eklenti haline geliyor. Mucit özelliğinin gücünü azaltarak onu daha az eğlenceli ve tatmin edici hale getirmek yerine, denge sorunlarının çoğundan sorumlu olan eklentiyi kaldırmaya karar verdik.
Belki de getirdiğimiz en kafa karıştırıcı büyük değişiklik yordle eklentisine yönelik çünkü kendisi Miniminnacık. Peki peki, bir daha böyle espriler yapmayacağız. Miniminnacık’ı gümüş bir eklenti olarak dengelemek çok zor. Bunun sebebi Miniminnacık’ın, özelliklerle bağlantılı diğer eklentileri tutarlı bir şekilde gölgede bırakarak özelliğin genel gücünü etkileyebilme potansiyeli. Eklentiyi etkisizleştirene kadar zayıflatmak istemiyoruz. Dolayısıyla onu güçlendirerek bir üst aşamaya taşıyoruz. Bu genel bir güç zayıflatması niteliğinde ama en azından eklentinin oynanışını fazla değiştirmiyor.
Özellikler
Sejuani ve Vi birçok kompozisyonda fedai özelliğini otomatik olarak etkinleştirebildiği için özelliğin eşiklerinde düzenlemeye gidiyor ve aynı zamanda onu daha güçlü hale getiriyoruz. Artık fedai özelliğini etkinleştirmek için takımınızda Sejuani ve Vi bulunması yeterli olmayacak.
Hextech düzenlemelerimiz özelliğin mevcut zayıflığını (güç artışı) ortadan kaldırmak için. Ayrıca özelliğin ileri teknoloji, yüksek hız ve bol enerji temasını da pekiştiriyoruz fakat tüm bunların aldığınız hextech eklentilerinin gücüne bağlı olduğunu unutmayın. Bu değişiklikler hextech özelliğinin sağladığı taban kalkan ve büyü hasarı değerlerini de arttırıyor. Sihir Çekirdeği’nizdeki her bir eklenti, özelliğin size sunduğu ilaveleri %20 güçlendiriyor! Mesela 8 birimlik hextech ilavesi artık 400 Kalkan kazandırıyor ama 1/2/3 eklenti aldığınızda bu miktar 480/560/640 oluyor.
Durumu telafi etmek için ilaveleri büyük ölçüde azaltarak aldığınız her bir eklentinin, özelliğin gücünü anlamlı bir şekilde arttırmasını sağlıyoruz. Bu değişikliğin arkasında birçok matematiksel hesap var. Dolayısıyla güç farklılıklarını açıklamak istiyoruz: 2/4/6 özellik eşiklerinde bu değişiklikler tek bir eklentiye sahipken gücünüzü pek değiştirmese de iki eklentiye sahipken küçük bir güçlendirme ve üç eklentiye sahipken büyük bir güçlendirme niteliğinde. Prizmatik özellik eşiğindeyse (8 hextech) iki eklentiye sahipken gücünüzü pek etkilemiyor ve üç eklentiye sahipken ufak bir güçlendirme sağlıyor.
Saldırı Gücü Azaltma
Oyundaki saldırı gücünün genel olarak çok fazla olduğunu görüyoruz. Bu da güçlenmek için yıldız seviyelerine güvenen şampiyonların ve saldırı gücü oranına sahip yeteneklerin olması gerekenden çok daha fazla hasar vermelerine yol açıyor. Dolayısıyla birçok şampiyonun taban saldırı gücünü azaltıyoruz.
1. Aşama Birimler
Shojin’in Mızrağı’yla oyunu taşıyan Caitlyn. Videolarınızı bekliyoruz.
2. Aşama Birimler
Şampiyonluk Aşaması’ndaki yenileme odaklı kompozisyonlar fazla başarılı, özellikle de 2 Altınlık iki taşıyıcınızı güçlendirdiğinizde.
Bazen kuzgun iblislere bile yardım eli uzatmak gerekebiliyor.
3. Aşama Birimler
Hiçlik haşerelerinin mor babası aslında epey dengeli. Fakat Sinaptik Ağ ilaveli mutant özelliği etkinleştiğinde işler çığırından çıkıyor. Bu değişiklikle birlikte Malzahar’ı o mutant ilavesini kullanıyorken zayıflatıyor ve normal halinin gücünü fazla etkilememek için bir telafi güçlendirmesi getiriyoruz.
4. Aşama Birimler
Irelia yeteneğiyle son vuruş yaparak sıfırlama elde etmiyorken bile onu fazla sık kullanabiliyor. Bu düzenlemeden sonra hâlâ 1’e 9 kafa tutma potansiyeline sahip olacak ama sıfırlama kazanmadığı sürece yeteneğini yeniden kullanması biraz daha uzun sürecek ve bu sıfırlamayı etkinleştirmek biraz daha zor olacak. 12.5 Yaması sırasında geçen hafta çıkardığımız hafta ortası güncellemesinde Irelia’nın kitle kontrolü etkileri altındayken mana kazanmasını sağlayan ufak bir güçlendirme/düzeltme getirdiğimizi hatırlatmakta fayda var.
Önceki bölümde Irelia’nın saldırı gücüyle birlikte bazı diğer SG şampiyonlarını da (öhö Sivir öhö) zayıflattığımızı hatırlatalım.
5. Aşama Birimler
Galio’nun taban yetenek hasarını azaltıp yeteneğin azami can oranını arttırarak özgün dizilimlerin (örn. birden fazla Warmog almaya yönelik olanlar) kullanılabilmesini sağlıyoruz. Bu değişiklik ve artan sersemletme süresi, en çok Galio’nun zorlanan 1 yıldızlı halinin işine yarayacak.
Altın çocuk (Jayce) yakın dövüşçüyken gayet etkili. Fakat menzilli hali resmen bilimin sınırlarını zorluyor ve bu daha çok Viktor’un işi.
Gerçek güç, onu elde etmek için her şeyi göze alanlara ait olmalı ve 5 Altınlık herhangi bir birimin yıldız seviyesini yükseltmek öyle hafife alınacak bir başarı değil. Silco’nun güçlendirme süresini arttırarak ve 3 yıldızlı halini gerçekten de korkunç bir canavara dönüştürerek yatırımınızın harcadığınız çabaya değmesini sağlıyoruz.
Son olarak bu bölümde, giderdiğimiz hatalardan bahsetmek istiyoruz çünkü bunların oynanışı büyük ölçüde etkileyeceğini ve Zeri’yi güçlendireceğini düşünüyoruz. Tabii artık Zeri sınırsız olduğu için elektrikli taşıyıcımız rakiplerine nefes aldırmayabilir. Bunu engellemek adına önlem olarak bir zayıflatma getiriyoruz.
Eşyalar
Gecenin Kıyısı çıktığında, eşyayı kullanarak gizlenen birimlerin saldırmalarını ve yetenek kullanmalarını engellemiştik çünkü isabet alınamayan birimlerden hasar almanın oluşturduğu olumsuz deneyimden kaçınmak istiyorduk. Fakat bu durum Gecenin Kıyısı ve Koruyucu Melek için aynı değil çünkü gizlenme etkisi, dirilme etkisinin aksine kısa süreli ve epey belirgin. Ayrıca eşyanın zaten güçlendirilmesi gerekiyordu ve biz de bu fırsatı kaçırmıyoruz.
Miniminnacık eklentisine sahip yordle’lar gibi küçük!
Eklentiler
Tüm eklentilerin gücünü makul seviyede tutmak için yaptığımız sıradan değişikliklere ek olarak oyundaki ilave altın miktarını dengeliyoruz.
Özellikler
Mucitlere birçok farklı değişiklik getiriyoruz. 3 birimlik mucit erken safhalardaki en güçlü ilavelerden biri olmaya devam ediyor. Bu noktadan sonra 5 birimlik ilaveyi etkinleştirmek ve hem kuvvetli Mekanik Ayı’nın ekmeğini yemek hem de birden fazla taşıyıcı arasında geçiş yapmak çok kolay. Mekanik Ejder’i ulaşılması zor bir ödül olarak koruyoruz fakat yaptığımız eklenti değişiklikleriyle (büyük değişiklikler bölümüne bakın) bu ödülü almayı zorlaştırıyoruz.
1. Aşama Birimler
Ezreal’ın diğer 1 Altınlık birimlere kıyasla aşırı güçlü olduğunu anlamak için haritaya gerek yok.
2. Aşama Birimler
3. Aşama Birimler
Biri yalnız kalmak, diğer insanları bir araya getirmek istiyor. Düşman olmak kaderlerinde var.
4. Aşama Birimler
Taban hasarı azalan bu baltalara sap olmak istemezsiniz.
Takviye Birlikler
Şu anda Muhteşem İkili’de bilerek mağlubiyet serisi yakalamanın bedeli olması gerekenden daha düşük. Lobide bilerek kaybedenler olduğunda diğer oyuncular hiç hasar almamış iki takıma karşı savaşmak zorunda kalabiliyor (çünkü partnerlerden biri bilerek kaybeden bir oyuncuyu ezip geçmiş oluyor). Takviye birlikleri geciktirmek ve fazlalık hasarı yok saymamak (ayrıntılı bilgi bir sonraki bölümde), bilerek kaybetme stratejisinin karşılaşmadaki olumsuz etkisini azaltacak.
Oyuncu Hasarı
Önceden oyuncuların aldığı hasarı ikiye bölüyor, bir önceki tamsayıya yuvarlıyor ve geriye kalan miktarı yok sayıyorduk. Artık fazlalık hasarı takip ediyoruz ve biriken hasar 1’e ulaştığında onu bir sonraki mağlubiyette alınan hasara ekliyoruz. Merak etmeyin, bu biriken hasardan kaçınmak çok kolay: Kaybetmeyin yeter.
Özellikler
Paralı asker özelliği, partnerlerden yalnızca biri tarafından kullanılsa bile takıma eksiksiz mağlubiyet serisi altını kazandırıyor. Bu da paralı askerlerle mağlubiyet serisi yakalamanın can bedelini yarıya düşürüyor ve özelliği deneyimli ve koordinasyonlu çiftlerin ellerinde inanılmaz güçlü hale getiriyor.
Oyun Sonu Ekranı Güçlendirmeleri!