Teamfight Tactics 11.12 güncelleme notları yayınlandı. Yeni güncelleme ile birlikte yapılan değişiklikler belli oldu.
Riot Games’in sevilen oyunlarından birisi olan Teamfight Tactics’in 11.12 güncelleme yayınlandı. Yeni güncellemenin yayınlanmasıyla birlikte güncelleme notları yayınlandı.
Yeni güncelleme meta üzerinde büyük bir etki yaratabilir ve pek çok denge değişikliği içerebilir. 11.12 güncellemesi, bir dizi önemli değişikliği ve Skyglass etkinliğinin başlangıcını içeren büyük bir güncelleme olarak karşımıza çıkıyor.
Yeni TFT etkinliği 7 Temmuz’a kadar devam edecek ve oyunculara görevleri tamamlama karşılığında pek çok güzel ödülün sahibi olacak.
Gökcam Kökenleri
15 Haziran saat 18.00’den 7 Temmuz saat 18.00’e kadar kayıp Gökcam parçalarını toplamayı unutmayın!
Bunu her biri Gökcam’ın bir parçasıyla bağlantılı olan 15 görevi tamamlayarak yapabilirsiniz.
Ayrıca görevleri tamamlayarak bedelsiz ödüller de kazanabilirsiniz. İlk görevlerin her biri 10 Yıldız Kristali, son üç görevse bir Sihirli Afacan Minik Efsane Yumurtası ve iki ifade kazandırır.
Gökcam Yumurtası ve URF Fışır
TFT’ye gelen Gökcam Yumurtaları 390 RP (mobilde 18,99 TL) karşılığında alınabilir.
Çıkış setinden Ruh Çiçeği minik efsanelerine kadar çıkardığımız tüm minik efsanelerden birini içeren bu yumurtalar, şu ana kadar oyuna getirdiğimiz en ucuz yumurta. Ayrıca paket halinde de alınabilirler.
Sıkı koleksiyonculara duyurulur: Gökcam Yumurtalarından ilk ihtişamlı minik efsanemiz olan URF Fışır da çıkabilir.
Lobi
Yalnızca PC’de: TFT lobisindeyken portrenize tıklayarak mevcut minik efsanenizin simgesi ve sihirdar simgeniz arasında geçiş yapabilirsiniz.
Ganimet Küreleri
Ganimet kürelerinden artık nadiren de olsa yeni tek kullanımlık eşyalar çıkıyor.
Yeniden İşleyici: Eşyaları aynı çeşitteki (gölgeyse gölge, normalse normal) ve aynı aşamadaki (tamamlanmış/tamamlanmamış eşyalar ve amblemler) farklı eşyalarla değiştirmek için kullanılır.
Doğaya Aykırı: Doğanın Kudreti ve Karanlığın Kudreti başka eşyalarla değiştirilemez.
Manyetik Sökücü: Bir şampiyona verdiğiniz eşyaları geri almak için kullanılır.
Cephanelik
Cephanelik artık daha sık ortaya çıkıyor ve daha kuvvetli ve çeşitli eşyalar içeriyor. Bunun her oyunda aynı eşya kombolarının kullanıldığı durumları azaltarak oyuncuları daha esnek bir oynanışa ve bir eşyayı kullanabilmek için takım kompozisyonunda değişikliğe gitmek gibi önemli kararlar almaya teşvik edeceğini düşünüyoruz.
Mesela cephaneliğinizde Haylaz Amblemi buldunuz ve zaten mistik olarak Lulu’yu ileri sürmüşsünüz diyelim. Bu amblemi almak ve takımınızda değişikliğe giderek 3 haylaz eklemek, bu alevli farelerin tüm gücünden faydalanmanızı sağlar.
Aşama 3-2 Cephaneliği (Değişti): 2 normal bileşen eşya ⇒ 1 gölge, 1 normal bileşen eşya
Aşama 4-2 Cephaneliği (Kaldırıldı): Aşama 4-2’de çıkan cephanelik, oyuncuları belli dizilimlere zorlamamak ve eşya sayısını fazla arttırmamak için kaldırıldı.
Cephanelik Sıklığı: Artık Aşama 4’ten itibaren her aşamanın 2. turunda (4-2, 5-2, 6-2 vs.) fazladan bir cephanelik daha çıkabilir. Bu cephanelikler şunlar da dahil olmak üzere çeşitli seçenekler içerir: Tek kullanımlık eşyalar (Yeniden İşleyici, Yetiş Neeko, Manyetik Sökücü ve Hileli Zar), Spatulalar, bileşen eşyalar (Nişancı Yayı, TEK Kılıcı vs.), tamamlanmış eşyalar (Kanasusamış, Riskesusamış vs.) ve amblemler (tamamlanmış Spatula eşyaları).
Sonraki aşamalarda daha güçlü ganimetler çıkıyor. Aşama 6 ve sonraki aşamalarda çıkan cephanelikler artık bileşen eşya sunmuyor ve sonraki aşamalarda oynadığınız özelliklerin amblemleri çıkabiliyor.
Hiper Yenileme Cephaneliği: Aşama 5-2, 7-2, 9-2 ve benzeri turlarda ilave bir cephanelik çıkabilir.
Hiper Yenileme’nin temel cephanelik turları, yeni eşyalar içeren cephanelik göz önünde bulundurularak biraz değiştirildi.
Kritik Vuruş Hasarı
Kritik Vuruşu Neden Değiştiriyoruz: Hesaplaşma Seti’nin çıkışıyla birlikte yüzdelik hasar artışlarını azaltmaya çalıştıklarını belirtiyorlar. Yollar’daki Adaletin Eli gibi eşyaların katlanarak artan güçleri, onları çok fazla şampiyon için vazgeçilmez hale getirerek eşya dizilimlerini sınırladı ve tekdüzeleştirdi.
Hesaplaşma’daysa kritik vuruş, hasar çarpanlarının yeni kralı olarak tahta geçti ve Ebedi Kılıç ile Mücevherli Eldiven gibi eşyaların çok fazla şampiyon için fazla baskın seçimler haline geldiği benzer bir duruma yol açtı.
Taban Kritik Vuruş Hasarı: %150 ⇒ %130
Büyük Özellikler
6 Ejderkatili: Ejderkatillerine 140, takım arkadaşlarına 100 Yetenek Gücü sağlar.
4 Demirzırhlı: Takım arkadaşları 180 Zırh kazanır.
6 Dinçleştirici: Dinçleştiriciler her saniye azami canlarının %10’una eşdeğer miktarda iyileşir ve tam cana ulaşmışlarsa bunun yerine %10 Mana yenilerler.
4 Hortlak: Hortlaklar azami canlarının %75’iyle dirilir.
6 Sihirkâr: Sihirkârlar 80 Yetenek Gücü ve en fazla 10 defaya kadar birikecek şekilde her yetenek kullanımı başına fazladan 8 Yetenek Gücü daha kazanır.
9 Akıncı: Akıncılar çatışmanın başında azami canlarının %60’ına eşdeğer miktarda kalkan ve her saniye 10 İlave Saldırı Gücü kazanır.
Özellik Dengeleme
Süvarilerin Hasar Azaltması: %20/30/35 ⇒ %20/25/30
Canavar artık iki hedefe çarptıktan sonra hücum etmeyi bırakıyor.
Canavar artık yeteneğini kullandığında üstündeki saldırı hızı ve SG azaltma etkilerini kaldırıyor.
Canavarın Zırhı/Büyü Direnci: 40/50/60 ⇒ 40/60/75
Canavarın Saldırı Gücü: 100/160/220 ⇒ 90/150/200
Canavarın İlave Saldırı Gücü: 10/16/22 ⇒ 9/15/20
Şafakgetirenlerin İlave Hasarı: %10 ⇒ %12
Arınmışların Zırhı/Büyü Direnci/Yetenek Gücü: 30/50/70 ⇒ 30/60/90
Akıncıların Azami Can Kalkanı: %20/40/60 ⇒ %25/40/60
Lissandra’nın 1000 Hançer Yeteneğinin Birincil Hasarı: 250/300/400 ⇒ 280/330/450
Lissandra’nın 1000 Hançer Yeteneğinin İkincil Hasarı: 125/150/200 ⇒ 140/165/225
Vayne’in Gümüş Ok Hasarı: 65/90/140 ⇒ 70/100/140
Vladimir’in Azami Manası: 0/85 ⇒ 0/80
Mavi Güçlendirme’ye sahipken kullanımlar arasında tıpkı 11.11’de olduğu gibi yalnızca bir kez saldırması yeterli oluyor ama bir sonraki kullanımından önce biraz daha fazla beklemesi gerektiği belirtiliyor.
Brand’in Yetenek Kullanımı Sonrası Mana Kilidi: 1 saniye ⇒ 1,5 saniye
Hecarim’in Dehşetin Ruhu yeteneği artık yetenek gücüne bağlı olarak doğru bir şekilde güçleniyor.
Hecarim’in Dehşetin Ruhu Hasarı: 450/600/1200 ⇒ 250/350/500
Hecarim’in Dehşetin Ruhu İyileştirmesi: 300/400/800 ⇒ 250/350/500
LeBlanc’ın Hayali Zincir Hasarı: 200/250/500 ⇒ 100/150/250
LeBlanc’ın Hayali Zincir Yeteneğinin Sersemletme Süresi: 2 saniye ⇒ 1,5/2/2,5 saniye
LeBlanc’ın Canı: 550 ⇒ 600
Nautilus’un Saldırı Gücü: 65 ⇒ 80
Nautilus’un Ezici Çapa Hasarı: 150/250/700 ⇒ 200/300/750
Sejuani’nin Saldırı Gücü: 45 ⇒ 65
Thresh’in Saldırı Gücü: 55 ⇒ 75
Katarina’nın Sinsi Bıçak Yeteneğinin Birincil Hasarı: 200/250/450 ⇒ 200/250/420
Katarina’nın Sinsi Bıçak Yeteneğinin İkincil Hasarı: 100/125/225 ⇒ 100/125/210
Riven’ın Şafak Kılıcı Yeteneğinin Saldırı Gücü İlavesi: %90/100/150 ⇒ %90/100/130
Riven’ın Saldırı Gücü: 90 ⇒ 85
Nunu’nun Azami Manası: 0/70 ⇒ 0/75
Zyra’nın Azami Manası: 60/120 ⇒ 40/100
Zyra’nın Kapan Kökler Hasarı: 250/350/700 ⇒ 200/325/700
Aphelios’un Azami Manası: 0/100 ⇒ 0/90
Jax’in Güçlendirilmiş Darbe Yeteneğinin İlave Saldırı Hızı: %20/25/60 ⇒ %30/35/100
Karma’nın Mana Kilidi: 1,25 saniye ⇒ 1,5 saniye
Karma’nın Azami Manası: 0/60 ⇒ 0/50
Karma’nın Yetenek Kullanımı Başına Mana Azalması: 20/20/40 ⇒ 15/15/30
Karma’nın Ruhyalazı Hasarı: 200/250/600 ⇒ 240/300/700
Vel’Koz’un Saldırı Hızı: 0,65 ⇒ 0,75
Kayle’ın İlahi Yükseliş Yeteneğinin Üçüncü Yükselişiyle Hasar Bağışıklığı Kazanmak İçin Yapması Gereken Saldırı Sayısı: 7 ⇒ 10
Eşyalar
Başmelek Asası’nın mana oranı artarken, Kanasusamış’ın can çalması ise büyük ölçüde azalıyor.
Başmelek Asası’nın Mana Oranı: %40 ⇒ %45
Ölümsüz Baş İblis Asası’nın Mana Oranı: %350 ⇒ %400
Kanasusamış’ın Can Çalması: %40 ⇒ %33
Riskesusamış’ın Kullanıcısına Verdiği Hasar: Azami canın %33’ü ⇒ Azami canın %25’i
Adaletin Eli’nin Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü: 40 ⇒ 45
İyon Kıvılcımı’nın Büyü Direnci Eksiltmesi: %40 ⇒ %50
Ayin Eldiveni’nin Kullanıcısına Verdiği Hasar: Azami canın %15’i ⇒ Azami mananın %100’ü x yıldız seviyesi
Titanın İntikamı’nın Hasarı: Azaltma etkileri öncesi alınan hasarın %25’i ⇒ Azaltma etkileri öncesi alınan hasarın %20’si
Kinci Kapan Pençe’nin adı Banshee’nin Pençesi olarak değiştirildi.
Riot Games ayrıca Teamfight Tactics 11.12 Yama Notları ile birlikte bazı hataları giderdiğini duyurdu. Giderilen hatalar hemen aşağıda.
Giderilen Hatalar
Brand’in yetenek kullanımları artık Başmelek Asası ve Ayin Eldiveni gibi kullanım halinde tetiklenen etkiler için iki defa gerçekleşmiş sayılmıyor.
Hecarim’in Dehşetin Ruhu yeteneği artık yetenek gücüne bağlı olarak doğru bir şekilde güçleniyor.
Vel’Koz Yaşam Formu Parçalama Şuası yeteneğini kullanırken rakibi hedef alınamaz hale geldiğinde (Koruyucu Melek, hortlak özelliği) artık yeni bir hedef arıyor.
Sivri tarafını batıracaksın: Pantheon Siperli Saldırı yeteneğini kullanırken rakibi hedef alınamaz hale gelirse (Koruyucu Melek, hortlak özelliği) artık çatışmadaki yeni hedefine doğru dönüyor.
Pantheon’un Siperli Saldırı yeteneğiyle verdiği hasar artık kritik vuruş yapabiliyor ve bu hasardan sakınılabiliyor.
Hakkımı yeme: Rell’in takım arkadaşlarına sağladığı kalkanlar artık Kalkan ve İyileştirme sayacına etki ediyor.
Şimşeği kovalamak: Kennen yeteneğiyle çok uzağa atıldığında birimler artık onu takip etmeye çalışmıyor.
Kurt’un Kuzu’nun içinde sıkışmasına yol açan nadir Kindred hatası giderildi.