21 dk. Serkan KÖSE 07.06.2022

Teamfight Tactics 12.11 Güncelleme Notları

Riot Games’in sevilen yapımlarından Teamfight Tactics, yeni güncellemesini aldı. Teamfight Tactics 12.11 yamasıyla birlikte oyunda birçok değişiklik yapıldı. İşte yapılan değişiklikler:

Teamfight Tactics 12.11 Yama Notları

Kadim ejderlerle, onların takipçileriyle ve kudretli pulların gücünden faydalanmaya çalışanlarla dolu fantastik Ejderhalar Diyarı’na hoş geldiniz! Aslında bu yama notlarında da yeni setimize eşlik edecek sistem değişiklerinden bahsedeceğiz ama birimler ve özelliklerkozmetik içerikler veya mekanikler hakkında daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz sizi bağlantılara alalım. Bunu da aradan çıkardığımıza göre artık Ejderhalar Diyarı’na doğru uçuşa geçebiliriz. Kozmetik içerikler ve diğer yenilikleri üstteki, değişen veya geri dönen sistemleriyse alttaki bölümlerde görebilirsiniz. Ama kanat çırpmaya başlamadan önce Penguş ve Choncc’un ejderha okuluna geri döndüğü Ejderhalar Diyarı tanıtım videosuna göz atmayı unutmayın!

Rodger “MinionsRpeople2” Caudill

Özet Bilgiler

Kaliteli okurlarımız için görselin kaliteli hali burada! 

Ejderhalar Diyarı Kartı ve Dahası!

Ejderhalar Diyarı’nda gelen yeni kişiselleştirme içerikleri hakkında bilgi almak için en iyi yer burası ama ikinci en iyi yer için okumaya devam edebilirsiniz.

Ejderhalar Diyarı Kartı

Şu ana dek hazırladığımız tüm kartlarda olduğu gibi, Ejderhalar Diyarı Kartı’nda da oyun oynayıp XP kazanarak açabileceğiniz bedelsiz içerikler bulunuyor. Fakat 1295 RP/TJ karşılığında özel kartı alırsanız tüm seviyelerin ödüllerine erişebilirsiniz. Tıpkı Neon Geceler Özel Kartı gibi Ejderhalar Diyarı Özel Kartı’nın da sonunda özel bir arena, yani Ejder Yuvası var! Yeni içeriklere göz atmak için aşağıdaki görselleri inceleyebilirsiniz.

Yeni 3. aşamanın yanı sıra yalnızca en cesur Ejderha Diyarı kâşiflerine özel ödüller de edineceksiniz! Bunların arasında 1. aşama arenalar, çatapatlar, minik efsane yumurtaları, yıldız kristalleri ve yalnızca özel kartla alınabilen minik efsaneler de bulunuyor.

Sığınak Muhafızı Sandığı

Sığınak Muhafızı Sandığı’ndan (390 RP) %5 ihtimalle yeni ihtişamlı minik efsanemiz Bilge Choncc veya ihtişamlı Kadimlerin Sığınağı arenası çıkabilir (en geç 61. sandıkta çıkar). Diğer sandıklardaysa Ejderhalar Diyarı’ndan önce çıkmış minik efsaneler bulunuyor fakat bunlara sınırlı bir süreliğine Mağaza’ya gelen minik efsaneler dahil değil.

Ejderhalar Diyarı Yumurtaları

Ejderhalar Diyarı Yumurtalarımızdan en yeni chibi şampiyonumuz Ejder Hâkimi Yasuo çıkabiliyor. Kendisi en geç 37. yumurtada aranıza katılıyor. Chibi Ejder Hâkimi Yasuo’da rakiplerini beslemeye doyamayan Chibi Yasuo’daki Çelik Fırtına çatapatının farklı bir versiyonu olacak ama buna ilave bir özelliği daha var: Kendisi bitirici çatapatı olan ilk şampiyonumuz! Bitirici çatapatlar sadece başka bir oyuncuyu elediğinizde oynatılan muhteşem animasyonlardır. Tabii her yumurtada Ejder Hâkimi Yasuo yok, onun yerine çıkabilecek iki tane yeni ejder minik efsanemiz var: Korcan ve Şapşik!

Chibi Yasuo

Ejderhalar Diyarı’yla yepyeni bir chibi daha geliyor! Rüzgârı arkasına alan Chibi Yasuo, Yakındiyar’a rakiplerinizi beslemeye geliyor. Moralini bozmayın ama… 0/10’luk yenilgi serisiyle birlikte gelen güç patlaması ekonominizi şahlandıracak.

Chibi Yasuo’yu Mağaza’dan 1900RP/TJ karşılığında kendine özgü çatapatı Çelik Fırtına’yla birlikte edinebilirsiniz. Dilerseniz bu çatapatı diğer strateji ustalarıyla da kullanabilirsiniz.

Yeni Dereceli Sezonu

  • Ejderhalar Diyarı sunucunuza gelir gelmez bu setin ilk dereceli dönemindeki tırmanışınıza başlayabileceksiniz.
  • Herkes Demir II’den başlayacak.
  • Sıfırlamanın ardından 5 yerleştirme oyunu oynayacaksınız. Yani yeni dönemin ilk 5 dereceli oyununda ilk dörde giremezseniz LP kaybetmeyeceksiniz. İlk dörde girerseniz de fazladan LP kazanacaksınız. Yolunuz açık olsun!
  • Hiper dereceniz 500’e sıfırlanacak.
  • Muhteşem İkili’de artık metalik dereceli sistemini kullanacak.
  • Muhteşem İkili tırmanışınız Demir II’den başlayacak.

Büyük Değişiklikler

Ejderhalar Diyarı’nın Açık Beta’sına girmek için bekleyenlerin heyecanı kadar büyük. Biraz daha sabırlı olun lütfen!

Yardımcı Dostlarımız

Bu uzun yama notları mevcut sistemlere yaptığımız değişikliklerin yanında ancak buzdağının görünen kısmı kadar. Ejderhalar Diyarı’na gelecek yenilikler hakkında ayrıntılı bilgi edinmek isterseniz dostlarımızın sitelerini ziyaret edebilirsiniz:

Sistem Değişiklikleri

Neeko da artık Ejderhalar Diyarı saflarına katıldığı için sunuculara, içerik üreticilerine ve en sevdiğiniz yayıncılara sonunda merhamet gösterip Yetiş Neeko’nun ismini değiştiriyoruz. Böylece “Hangi Neeko gerçek Neeko ya?” gibi kafa karışıklıkları yaşamayacaksınız.

  • Yetiş Neeko eşyasının adını Şampiyon Çoğaltıcı olarak değiştirdik ve simgesini de yeşil rengini koruyarak yeniledik.
  • Özellikler Kitabı ve Şampiyon Çoğaltıcılar canavarlara karşı savaşılan turlarda biraz daha nadir çıkıyor.
  • Tüm eşya ipuçları güncellendi, uygun yerlere nitelik simgeleri eklendi ve kullanılan dil tutarlı hale getirildi.
  • Artık Aşama 5-6’daki canavarlara karşı savaşılan turda ancak etkin olan özellikler için amblem çıkabilecek.
  • Aşama 5-6’daki canavarlara karşı savaşılan turda artık birleştirilemeyen amblemler çıkabiliyor.
  • Minyonlar, kayacıllar ve kurtlardan artık en az 5 tane bileşen eşya çıkıyor. Yani çemberden gelen eşyalar da eklenince her oyuncuda Hazine Ejderi’nden önce en az 9 bileşen eşya olacak.
  • Aşama 4-7’de artık keskingagalar yerine Hazine Ejderi var. Ayrıntılı bilgi burada.
  • Canavarlara karşı savaşılan turlarda kazanılan altın artık çatışma bittiğinde otomatik olarak toplanıyor. Gelsin paracıklar.

Kaldırılan Eklentiler

Cihazlar ve Buluşlar eklentileri arasından özelliklere bağlı olanlarla ve Ejderhalar Diyarı’na uzanan geçitten geçemeyen bazı eklentilere veda ediyoruz. Bu eklentilerin çoğu konumlandırma sorunlarına sebep oluyordu. Cihazlar ve Buluşlar’da eğlenceli olsalar da zaten kendi konumlandırma kuralları olan Ejderhalar Diyarı’nda gereksiz hale geldiler. Diğer eklentileri ya denge sorunlarından ötürü ya da yerlerine koyacak daha eğlenceli eklentilerimiz olduğu için kırptık.

Uçuşa geçemeyen şu eklentilerle vedalaşın:

  • Başmeleğin Şefkati
  • Arka Koltuk I
  • Arka Koltuk II
  • Arka Koltuk III
  • Savaş Büyücüsü I
  • Savaş Büyücüsü II
  • Savaş Büyücüsü III
  • Parçalayıcı I
  • Parçalayıcı II
  • Parçalayıcı III
  • Hâkimiyet
  • Dört Köşe
  • Altın Hediyeler I
  • Altın Hediyeler II
  • Altın Bilet
  • Çak Bir Beşlik
  • Muhafızlar I
  • Muhafızlar II
  • Bıçak Sırtı I
  • Bıçak Sırtı II
  • Bıçak Sırtı III
  • Savunma Düzeni I
  • Savunma Düzeni II
  • Savunma Düzeni III
  • Haşmetli Kuvvet
  • Define I
  • Define II
  • Define III
  • Zayıf Nokta II
  • Zayıf Nokta III
  • Peri Tılsımı
  • Size Güvenim Tam!

Eklenti Sistemi Değişiklikleri

Bir aşamadan diğerine geçme anlarının daha önemli hissettirmeleri için eklenti seçimlerini aşama başlarına alıyoruz. Ayrıca üçüncü eklenti seçimi artık daha erken geliyor. Böylece takım kompozisyonunuzu daha iyi ayarlayıp son eklenti seçiminizin gücünden daha etkili bir şekilde faydalanabilirsiniz. Diğer yandan üçüncü eklenti seçimini öne almak karşınıza Hazine Ejderi çıktığında vereceğiniz stratejik karar öncesinde bir soluk alma fırsatı sunuyor.

Ayrıca oyuna eklenti yenileme seçeneği de ekledik. Fakat bunu her oyun bir kez kullanabildiğiniz için iyice düşünmenizi tavsiye ederiz!

Karşınıza hangi eklentilerin çıkacağını belirleyen kuralları da yeni sonuçlar ekleyerek, seçeneklerinizi arttırarak ve altını yeni standardımız haline getirerek düzenledik.

Ulaşması zor büyük özelliklerin daha dengeli olmaları için taç ve ruh eklentilerinin gücünü düşürdük. Artık bir taç veya ruh eklentisi aldığınızda 1 amblem/özelliğe artı 1 ilerleme, o özelliğe ait bir birim ve özelliğin temel birimleri için son derece önemli bir eşya kazanacaksınız.

  • İlk Eklenti: 1-4 ⇒ 2-1
  • İkinci Eklenti: 3-3 ⇒ 3-2
  • Üçüncü Eklenti: 4-6 ⇒ 4-2
  • Artık karşınıza çıkan eklenti seçeneklerini oyun başına bir kereye mahsus yenileyebilirsiniz.
  • Artık yeni standart eklenti seviyesi altın, yani en çok bunları göreceksiniz. Gümüş eklentilerin çıkma ihtimali daha düşük, prizmatik eklentilerin çıkma ihtimaliyse aşağı yukarı aynı olacak.
  • Artık özelliklerle ilgili 3 tane eklenti aynı anda, aynı eklenti cephaneliğinde çıkmayacak.
  • Taç ve ruh eklentileri yenilendi. Artık 2 amblem veya bir özelliğe artı 2 ilerleme vermek yerine 1 amblem veya özelliğe artı 1 ilerleme, bir eşya ve bir birim verecekler.

Eklentiler

Eklentilerin gücünü genel olarak biraz azaltıyoruz. 10 Altın ekleyen Servete Servet eklentisi artık altın eklentiler için yeni güç standardını temsil ediyor. Ayrıca CvB’nin sonlarına doğru ekonomi eklentilerinin daha değerli görülmeye başladığını fark ettik. Bu yüzden çoğu ekonomi eklentisini altın aşamasında tutuyoruz.

  • Antik Arşiv I: Gümüş ⇒ Altın
  • Çifte Hava İkmali: Altın ⇒ Prizmatik
  • Mavi Batarya artık altın bir eklenti ve yalnızca bir aşamaya sahip.
  • Mavi Batarya Eklentisinin Yetenek Kullandıktan Sonra Kazandırdığı Mana: 20
  • Farklıyım İşte Eklentisinin Canı: 300/350/400 ⇒ 300/400/500
  • Farklıyım İşte Eklentisinin Saldırı Hızı: %45/50/65 ⇒ %50/60/70
  • Planlı Mağlubiyet: Gümüş ⇒ Altın
  • Çifte Bela Eklentisinin İlave Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü: 25/35/45 ⇒ 30/40/55
  • Sürgünler Eklentisinin Azami Can Kalkanı: %35/45/70 ⇒ %25/35/50
  • Sürgünler Eklentisinin Kalkan Süresi: 8 saniye ⇒ 10 saniye
  • İlkyardım Çantası’nın artık 2 aşaması var.
  • İlkyardım Çantası Eklentisinin İyileştirme ve Kalkan Gücü: %35 ⇒ %25/35
  • Hiper Yenileme’nin adını Dümenci olarak değiştirdik.
  • Dümenci (Hiper Yenileme): Gümüş ⇒ Altın
  • Dümenci (Hiper Yenileme) Eklentisinin Altın Kazandırması için Gereken Altın Miktarı: 10’un altında ⇒ 20’nin altında
  • Gelişim Marşı Eklentisinin XP Miktarı: 5 ⇒ 4
  • Sahte Tanklar: Gümüş ⇒ Altın
  • Sahte Tanklar Eklentisinin Hedef Kuklalarının Canı: 500 ⇒ 700
  • Günateşi Tahtası Eklentisinin Azami Can Yüzdesi Hasarı: %2 ⇒ %1
  • Günateşi Tahtası Eklentisinin Yakma Süresi: 10 ⇒ 15
  • Altın Yumurta Eklentisinin Kuluçka Süresi: 7 tur ⇒ 10 tur
  • Altın Yumurta – YENİ: Oyunculara karşı çatışma kazanmak kuluçka süresini bir tur daha azaltır.
  • Altın Yumurta: Ganimet tablolarının değeri yaklaşık olarak 10 Altın azaltıldı. Ganimet tablosu 7. set için güncellendi.
  • Altın Yumurta: 3 Ebedi Kuvvet ganimet seçeneği 1 Ebedi Kuvvet, 1 Anima Gömleği ve 1 Zhonya’nın Döngüsü ile değiştirildi.
  • Üç Aşağı Üç Yukarı Eklentisinin 3 Altınlık Birim Sayısı: 4 ⇒ 3
  • Çalışkan İkiler – YENİLENDİ: Rasgele 2 tane 1. aşama 2 yıldızlı şampiyon ve 2 Altın kazanırsın.

Eşyalar

Yeni seti duruma göre tercih edilen eşyaların hepsinin kullanım alanlarını genişletmek için bir fırsat olarak görüyoruz. Aynı zamanda azami cana bağlı olarak güçlenen veya azami canı etkileyen eşyalara da düzenlemeler getiriyoruz çünkü yeni ejderlerin canları epey yüksek.

Ejderhalar Diyarı’nın en ejderimsi eşyası olduğu için Ejder Pençesi’ni yenileyerek ejder aromalı ve dayanıklı bir tank eşyası haline getirdik. Büyü direncini azalttık ve Mavi Güçlendirme kullananların genelde Mavi Zayıflatma kullanıyormuş gibi hissetmesine sebep olan ateş topu hasarını da tamamen kaldırdık. Bunların yerine VIP Ejderhalar Diyarı eşyasına VIP Leona muamelesi yaptık. Yani artık bu eşya kullanıcıyı hedef alan rakip başına can yenilenmesini arttırıyor. Böylece erken safhalar için ilaç gibi bir eşya oldu. Ayrıca ileri safhalarda da bir ejdere aktardığınızda verdiği nitelikler arttığı için işinize yaramaya devam edecek.

  • Başmelek Asası’nın Başlangıç Yetenek Gücü: 10 ⇒ 30
  • Başmelek Asası’nın Her 5 Saniyede Bir Sağladığı Yetenek Gücü: 25 ⇒ 20
  • Urf-Melek Asası’nın (Işıltılı) Başlangıç Yetenek Gücü: 10 ⇒ 30
  • Urf-Melek Asası’nın (Işıltılı) Her 5 Saniyede Bir Sağladığı Yetenek Gücü: 30 ⇒ 25
  • Kanasusamış: Can çalma (fiziksel hasardan elde edilen iyileştirme) ⇒ Mutlak sömürü (tüm hasar türlerinden elde edilen iyileştirme)
  • Kanasusamış’ın Mutlak Sömürü Oranı: %33 ⇒ %25
  • Kanasusamış’ın Azami Can Kalkanı: %30 ⇒ %25
  • Kutlu Kanasusamış (Işıltılı): Can çalma ⇒ Mutlak sömürü
  • Kutlu Kanasusamış’ın (Işıltılı) Mutlak Sömürü Oranı: %60 ⇒ %35
  • Dikenli Yelek’in Zırhı: 70 ⇒ 60
  • Gül Dikenli Yelek’in (Işıltılı) Zırhı: 70 ⇒ 100
  • Gül Dikenli Yelek’in (Işıltılı) Diken Hasarı: 200/250/300 ⇒ 125/175/225
  • Gül Dikenli Yelek (Işıltılı) – KALDIRILDI: Azami can yenilenmesi
  • Hayır Kadehi (Işıltılı): Yeteneklerle sağladığı iyileştirme ⇒ Mutlak sömürü
  • Ejder Pençesi – YENİLENDİ: 200 Büyü Direnci ⇒ 120 Büyü Direnci
  • Ejder Pençesi – KALDIRILDI: Yetenek kullanan rakiplere yüzdelik azami canlarına bağlı olarak verilen hasar
  • Ejder Pençesi – YENİ: Kullanıcı her 2 saniyede bir kendisini hedef alan rakip başına azami canının %1,2’sini yeniler.
  • Ejder Pençesi – YENİ: Kullanıcı bir ejderse bu etkiler %20 artarak 144 Büyü Direnci ve %1,8 Azami Can Yenilenmesi olur.
  • Ejder İradesi’nin (Işıltılı) Büyü Direnci: 300 ⇒ 180
  • Ejder İradesi (Işıltılı) – KALDIRILDI: Yetenek kullanan rakiplere yüzdelik azami canlarına bağlı olarak verilen hasar
  • Ejder İradesi (Işıltılı) – KALDIRILDI: Işıltılı etkinin azami can yenilenmesi
  • Ejder İradesi (Işıltılı) – YENİ: Kullanıcı her 1,5 saniyede bir kendisini hedef alan rakip başına azami canının %2,5’ini yeniler.
  • Ejder İradesi (Işıltılı) – YENİ: Kullanıcı bir ejderse bu etkiler %20 artarak 216 Büyü Direnci ve %3 Azami Can Yenilenmesi olur.
  • Dvarapala Taşzırhı’nın (Işıltılı) Azami Can Yenilenmesi: %3 ⇒ %1
  • Dev Katili’nin İlave Hasar Artışı: %20/60 ⇒ %25/50
  • Dev Katili’nin İlave Hasarının Can Eşiği: 1800 ⇒ 2200
  • İblis Katili’nin (Işıltılı) İlave Hasar Artışı: %40/80 ⇒ %35/70
  • İblis Katili’nin (Işıltılı) İlave Hasarının Can Eşiği: 1400 ⇒ 2200
  • Guinsoo’nun Hesaplaşması’nın (Işıltılı) Saldırı Hızı: %40 ⇒ %25
  • Adeletin Eli’nin Taban SG/YG/Mutlak Sömürü Nitelikleri: 10 ⇒ 15
  • Adaletin Eli’nin SG, YG veya Mutlak Sömürü Artışı: 33 ⇒ 30
  • Hextech Silahkılıç: Yeteneklerle sağladığı iyileştirme ⇒ Mutlak sömürü
  • Hextech Silahkılıç’ın Mutlak Sömürü Oranı: %33 ⇒ %25
  • Hextech Yaşamkılıcı (Işıltılı): Yeteneklerle Sağladığı İyileştirme ⇒ Mutlak Sömürü
  • Hextech Yaşamkılıcı (Işıltılı) – KALDIRILDI: Fazlalık iyileştirmeden elde edilen kalkan
  • Müşterek Kıvılcım’ın (Işıltılı) Büyü Direnci Eksiltme ve Yetenek Kullananlara Hasar Verme Menzili: 4 ⇒ 3
  • Müşterek Kıvılcım’ın (Işıltılı) Yetenek Kullananlara Verdiği Hasarın Azami Mana Yüzdesi: %275 ⇒ %250
  • Son Fısıltı’nın Zırh Azaltması: %70 ⇒ %50
  • Son Fısıltı’nın Zırh Azaltması Etkisinin Tetiklenmesi: Kritik vuruşlar ⇒ Fiziksel hasar
  • Ebedi Fısıltı’nın (Işıltılı) Zırh Azaltması Etkisinin Tetiklenmesi: Kritik vuruşlar ⇒ Fiziksel hasar
  • Morellonomikon’un Yetenek Gücü: 10 ⇒ 30
  • Moralverenikon’un (Işıltılı) Yetenek Gücü: 10 ⇒ 50
  • Moralverenikon (Işıltılı) – KALDIRILDI: 30 Başlangıç Manası
  • Moralverenikon’un Yüzdelik Azami Can Hasarı: Saniyede %4 ⇒ Saniyede %2
  • Kefaret’in Eksik Can İyileştirmesi: %18 ⇒ %12
  • Işıltılı Kefaret’in adı Bağışlama olarak DEĞİŞTİRİLDİ.
  • Bağışlama’nın (Işıltılı) Canı: 500 ⇒ 300
  • Bağışlama’nın (Işıltılı) Eksik Can İyileştirmesi: %25 ⇒ %18
  • Hirana’nın Mızrağı’nın (Işıltılı) Saldırı Başına Mana Yenilenmesi: 15 ⇒ 12
  • Statikk’in Armağanı’nın (Işıltılı) Tetiklenme Halinde Büyü Hasarı: 115 ⇒ 110
  • Statikk’in Armağanı’nın (Işıltılı) Büyü Direnci Eksiltmesi: %70 ⇒ %50
  • Günateşi Pelerini’nin Canı: 150 ⇒ 400
  • Günateşi Pelerini’nin Yakma Etkisinin Saniye Başına Azami Can Hasarı: %2 ⇒ %1
  • Günateşi Pelerini’nin Yakma Süresi: 8 saniye ⇒ 10 saniye
  • Günateşi Pelerini artık menziline yeni rakipler girmezse mevcut yakma etkilerini yeniliyor.
  • Günışığı Pelerini’nin (Işıltılı) Canı: 150 ⇒ 800
  • Günışığı Pelerini’nin (Işıltılı) Yakma Etkisinin Saniye Başına Azami Can Hasarı: %3 ⇒ %2
  • Günışığı Pelerini (Işıltılı) – KALDIRILDI: Azami can yenilenmesi
  • Günateşi Pelerini artık menziline yeni rakipler girmezse mevcut yakma etkilerini yeniliyor.
  • Titanın Adağı’nın (Işıltılı) Yük Başına Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü: 4 ⇒ 3
  • Warmog’un Gururu’nun (Işıltılı) Canı: 1800 ⇒ 1600
  • Zeke’nin Ahengi (Işıltılı): Can çalma ⇒ Mutlak sömürü
  • Ölümün İsyanı’nın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Hasar Azaltması: %70 ⇒ %50
  • Ölümün İsyanı’nın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Mutlak Sömürü Oranı: %20 ⇒ %25

Küçük Değişiklikler

Şapşik kadar küçük.

Eklentiler

  • Farklıyım İşte Eklentisinin Canı: 300/400/500 ⇒ 300/350/400
  • Farklıyım İşte Eklentisinin Saldırı Hızı: %55/60/70 ⇒ %45/50/65
  • Bileşen Çekilişi artık sadece Aşama 3-2 veya Aşama 4-2’de çıkıyor.
  • Sibernetik Kabuk Eklentisinin Zırhı: 25/35/50 ⇒ 20/30/40
  • Alışveriş Manyağı Eklentisinin Sağladığı Altın: 8 ⇒ 10
  • Eşya Çekilişi II: 1 Yeniden İşleyici ⇒ 2 Yeniden İşleyici
  • Mücevherli Nilüfer Eklentisinin Kritik Vuruş İhtimali: %25 ⇒ %20
  • Eğreti Zırh Eklentisinin Zırhı ve Büyü Direnci: 35/55/75 ⇒ 30/45/60
  • Servete Servet Eklentisinin (sadece Aşama 1-4’te çıkabilir) Sağladığı Altın: 14 ⇒ 10
  • YENİ – Servete Servet+ Eklentisinin (sadece Aşama 3-2’de çıkabilir) Sağladığı Altın: 15
  • Birlikten Kuvvet Doğar III Eklentisinin Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü: 5 ⇒ 4
  • Minik Devler Eklentisinin Strateji Ustalarına Sağladığı Can: 35 ⇒ 30
  • Talih Kuşu Eklentisinin (sadece Aşama 1-4’te çıkabilir) Sağladığı Altın: 20/35/55 ⇒ 20
  • YENİ – Talih Kuşu+ Eklentisinin (sadece Aşama 3-2’de çıkabilir) Sağladığı Altın: 30
  • YENİ – Talih Kuşu++ Eklentisinin (sadece Aşama 4-2’de çıkabilir) Sağladığı Altın: 40
  • Akıllı Harcama artık 4 Altın kazandırmıyor.

Eşyalar

  • Ölüm Kılıcı’nın Saldırı Gücü: 50/75/100 ⇒ 40/70/100
  • Parlak Ölüm Kılıcı’nın (Işıltılı) Saldırı Gücü: 80/120/160 ⇒ 60/100/140
  • Şafağın Eşiği’nin (Işıltılı) Etkinleştiğinde Sağladığı Saldırı Hızı: %55 ⇒ %40
  • Cıvıl Cıva’nın (Işıltılı) Saldırı Hızı: %55 ⇒ %50
  • Bombardıman Topu’nun Saldırı Hızı: %55 ⇒ %50
  • Işık Topu’nun (Işıltılı) Saldırı Hızı: %85 ⇒ %75
  • Anima Gömleği’nin (Taşınabilir Ocak Eşyası) Yüzdelik Azami Can İyileştirmesi: %6 ⇒ %5
  • Anima Gömleği’nin (Taşınabilir Ocak Eşyası) Canı: 200 ⇒ 150
  • Ölümün İsyanı’nın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Saldırı Gücü: 20 ⇒ 10
  • Sonsuz Kış’ın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Canı: 200 ⇒ 150
  • Sonsuz Kış’ın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Dondurma Etkisinin Bekleme Süresi: 10 saniye ⇒ 15 saniye
  • Altın Toplayıcı’nın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Altın Çıkarma İhtimali: %60 ⇒ %50
  • Manazane’nin (Taşınabilir Ocak Eşyası) Başlangıç Manası: 40 ⇒ 30
  • Obsidiyen Balta’nın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Canı: 200 ⇒ 150
  • Obsidiyen Balta’nın (Taşınabilir Ocak Eşyası) Direnç Eksiltme Süresi: 5 saniye ⇒ 4 saniye
  • Randuin’in Mucizesi’nin (Taşınabilir Ocak Eşyası) Canı: 200 ⇒ 150
  • Roket Güçlü Yumruk’un (Taşınabilir Ocak Eşyası) Canı: 750 ⇒ 500
  • Zhonya’nın Döngüsü’nün (Taşınabilir Ocak Eşyası) Zırhı ve Büyü Direnci: 50 ⇒ 40

Muhteşem İkili

Dereceli

Ananda’nın yazdığı ve Muhteşem İkili’deki tüm dereceli değişikliklerini içeren /geliştir yazısını okumak isterseniz sizi buraya alalım. Özetle:

  • Artık metalik dereceler kullanılıyor.
  • Oyuncular Demir II’den başlayacak ve yükselmeye çalışacak!
  • Muhteşem İkili’de eşleştirme daha yüksek dereceye sahip partneri baz alacak.
  • Artık oyuncular Muhteşem İkili’de seri ilaveleri de kazanacak!
  • 3 kere arka arkaya ilk dörtte yer alırsanız zafer serisine girmiş sayılırsınız ve ilave LP kazanmaya başlarsınız. Bu ilave zafer serisi 6 maça çıkana kadar artmaya devam eder, daha sonra da durur. Fakat siz ilk dörtte yer aldığınız sürece ilave LP kazanmaya devam edersiniz!
  • Oyuncu dereceli aşamalarında tırmandıkça seri ilaveleri de azalır, Elmas Aşaması ve üstündeyse seri ilaveleri devre dışı kalır.
  • Ayrıntılı bilgi için /geliştir yazısına göz atabilirsiniz.

Takviye Birlikler

Guinsoo’nun Hiddeti gibi eşyalar ve şekil değiştirici gibi özellikleri göz önüne alarak takviye birliklerin önceki çatışmanın sonundaki güçlerini yitirmeden arenanıza gelmelerini sağlıyoruz. Bu değişikliklerle birlikte 2’ye 2 modu artık daha heyecanlı takım savaşları içerecek.

  • Takviye Birlikler: Birimler destek olmaya giderken artık can, mana, eşya ve güçlendirmelerini koruyorlar.
  • Takviye Birlikler: Tüm güçlendirmeler korunuyor.
  • Takviye Birlikler: Tüm zayıflatmalar kaldırılıyor.
  • Takviye Birlikler: Birim niteliklerini etkileyen tüm eşya ve güçlendirmeler, çatışmanın bitmesi ve takviye birliklerin desteğe gitmeleri arasında geçen sürede tetiklenirlerse artık etkilerini hemen uygulamıyorlar.

Bağlılık Rünü

Bağlılık Rünlerini ileri safhalara kadar saklamanızı istemiyoruz. Bu yüzden erken safhalarda da kullanmaktan çekinmemeniz için Bağlılık Rünü’nü değiştiriyoruz. Yaptığımız değişiklikler 3 yıldızlı 4 Altınlık birim metasını da bir nebze zayıflatacak çünkü bunlar ejderlerin gelişiyle birlikte güçlenecek.

  • Bağlılık Rünü: Artık 2 tür Bağlılık Rünü var: Küçük Bağlılık Rünü ve Bağlılık Rünü (değişmedi).
  • Küçük Bağlılık Rünü: Bağlılık Rünü’yle işlevi aynı ama sadece 1., 2. ve 3. aşama şampiyonları gönderebiliyor.
  • Bağlılık Rünü: Bu iki türün artık tamamen farklı (ve yepyeni) simgeleri var!
  • Bağlılık Rünü: Çıkma dağılımı değişti.
  • Aşama 1-3: Küçük Bağlılık Rünü
  • Aşama 4-1: Bağlılık Rünü
  • Aşama 5-1: Bağlılık Rünü
  • Herhangi bir Bağlılık Rünü’yle gönderilmiş bir şampiyonu içeren bir küreyi artık yedek kulübeniz doluysa açamayacaksınız. Böylece yedek kulübeniz doluyken son anda gönderilen birimlerin fazlalık birim olarak ileri sürülüp yanlışlıkla satıldığı durumların önüne geçiyoruz.

Çember

Mağlubiyet serisindeki ikililerin elde ettiği avantajı azaltmak için oyuncuların çemberde (paylaşımlı seçim) serbest bırakılma sırasını değiştirdik. Önceden mağlubiyet serisindeki ikililer birlikte çalışarak tek bir çemberden tamamlanmış eşyalar edinebiliyorlardı. Böylece erken safhalara göre ayarlanmış takımlar kurarak diğer ikilileri kazandıklarına pişman ediyorlardı.

  • Paylaşımlı seçimde oyuncuların serbest bırakılma sırası artık farklı.
  • Oyuncular hâlâ çiftler halinde serbest bırakılıyor fakat bu çiftler farklı takım üyelerinden oluşuyor. Takımın skor tablosunda daha aşağıda yer alan üyesi daha önce serbest bırakılıyor.
  • Oyuncuların serbest bırakılma sırası söz konusu takımlardan tek seferde bir oyuncunun serbest bırakılması şartıyla şöyledir: ilk olarak 4. ve 3. takım, sonra 2. ve 1. takım, sonra 4. ve 3. takım, son olarak da 2. ve 1. takım.
  • Paylaşımlı seçim aşamasında artık oyuncuların bariyerlerinin altında ne zaman çıkabileceklerini gösteren bir gösterge bulunur.

Hiper Yenileme

Sistem Değişiklikleri

Hiper Yenileme’ye de birtakım set kalitesi değişiklikleri getiriyoruz çünkü hiperaktif oyuncular da Ejderhalar Diyarı’nın en havalı kısımlarını, yani ejderleri görebilsinler istiyoruz.

Şansları yaver giderse oyunu çevirebilsinler diye Hazine Ejderi turuna kadar daha çok oyuncunun hayatta kalmasını sağlamaya çalışıyoruz. Bu yüzden de erken safhalardaki hasarı azaltıyoruz. Oyundaki hasar ileri safhalarda hızla yükseldiği için Hiper Yenileme oyunlarının süresi aşağı yukarı aynı olacak.

  • Gelir: Yüksek ejder bedellerini göz önünde bulundurarak pasif altın kazancını Aşama 5-2’den itibaren arttırdık.
  • Oyuncu Hasarı: Aşama 5’te can kaybı 4’ten 2’ye indirildi.
  • Tur Değişiklikleri: Hazine Ejderi, Aşama 7-2’de karşınıza çıkıyor. Bu yüzden üçüncü eklenti seçimi Aşama 7-2’den Aşama 7-1’e çekildi.

Hiper Yenileme Denge Değişiklikleri

Ejderhalar Diyarı’nın bazı üyeleri nasıl uçuşa geçtiyse bir türlü Hiper Yenileme’ye konamadılar. Bu yüzden bazı eklentilere, özelliklere ve birimlere sırf Hiper Yenileme için denge değişiklikleri yaptık.

  • Eklenti Ayarlamaları: Birkaç XP ve ekonomi eklentisi kaldırıldı. Ayrıca başka birçok eklenti de Hiper Yenileme’nin hızına yetişebilmeleri için düzenlendi.
  • Terbiyeci: Terbiyecilerin verdiği kurabiye sayısı iki katına çıkar.
  • Bard: Bard’ın Docinleri iki kat sayılır.
  • Yıldızçağıran: Hiper Yenileme’deki iyileştirme miktarına ufak düzenlemeler yapıldı.
  • Olaf: Katledilme başına iki kat daha fazla saldırı gücü kazanır.
  • Parlakpul: Neredeyse her eşya için tempo ve gelir ayarlamaları yapıldı. Ayrıca altın miktarınızı göz önünde bulunduran eşyalar standart TFT veya Muhteşem İkili’deki gibi 80 Altın’da değil, 15 Altın’da azami değerlerine ulaşacak.
Serkan KÖSE

Esporlab yazarı.
Neyse ki iki hakkım daha var.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-BÜLTEN’E ABONE OL

E-Bültene abone olarak espor dünyasında yer alan güncel haberlerden,
rehberler, röportajlar, pro dünyası ve benzeri tüm güncel haberlerden
önce sizin haberiniz olsun.

eksikgedik.com gamerdunyasi.com cemre.com takipçi satın al