8 dk. Serkan KÖSE 12.04.2022

Teamfight Tactics 12.7 Yama Notları

Riot Games’in sevilen yapımlarından Teamfight Tactics 12.7 güncellemesi yayınlandı.

Teamfight Tactics 12.7 güncellemesiyle birlikte yama notları da paylaşıldı. İşte Teamfigt Tactics 12.7 yama notları:

Teamfight Tactics 12.7 Yama Notları

“Dünya Şampiyonası yaması! Dünya Şampiyonası yaması! Dünya Şampiyonası yaması!

Fark etmediyseniz Dünya Şampiyonası yaması geliyor. Yani zayıf eklentileri, özellikleri ve birimleri güçlendirerek mümkün olduğunca çeşitli bir rekabetçi meta oluşturmaya çalışıyoruz. Tabii bu fazla güçlü eklentileri zayıflatmayacağımız anlamına gelmiyor. Fakat en büyük zayıflatmaları size daha hızlı ulaştırabilmek ve bu değişikliklerin ortaya çıkarabileceği denge sorunlarını Dünya Şampiyonası yamasından önce giderebilmek için 12.6 hafta ortası güncellemesinde getirdik bile. Son olarak metanın gidişatını yakından takip edecek (duymayan kalmasın, Dünya Şampiyonası yamasındayız) ve gerekli olursa hafta ortasında bir güncelleme daha getireceğiz.”

Yamada Öne Çıkanlar

Sistemler

Silco ifademizi görmekten sıkılacağınız kesin.

  • Strateji ustanız geçitten dışarı atladığında hangi ifadenin oynatılacağını seçmek için karşılaşma öncesi dizilim sayfasında yer alan ifade çarkının ortasındaki ifadeyi kullanın.

Büyük Değişiklikler

Haberiniz yoksa söyleyelim: Bu yamada oynanacak Dünya Şampiyonası’na duyduğumuz heyecan kadar büyük.

Eklentiler

Genel dengeleme düzenlemelerinin yanı sıra eklentileri gözden geçirerek onların mantıklı ve stratejinizde büyük değişikliklere gitmenizi gerektirmeyecek zamanlarda sunulmalarını sağlıyoruz.

Elektroşarj ve Luden’in Feryadı’na eklediğimiz aşamalar güç seviyelerini ayarlamamızı kolaylaştırdı fakat bu eklentiler hâlâ Aşama 4-6’da geçiş yapmanın zor olduğu belli stratejileri gerektiriyor.

Hextech özelliği artık güçlü ve sağlıklı bir noktada olduğuna göre değişikliklerden etkilenen bazı eklentilerde düzenlemeler yapabiliriz. Hextech Birliği, hextech birimleri hem kullanmanızı hem de onlardan kaçınmanızı gerektiren tuhaf bir eklentiydi. Kuvvetliydi ama bu güçten faydalanmanın yöntemi ne net ne de eğlenceliydi. Bu yüzden onu kaldırıyoruz. Hextech özelliğinin daha değerli olmasıyla birlikte onu pekiştiren eklentiler de artık daha değerli hale geldi. Dolayısıyla bunların oyunculara sunulma aşamalarını, güçlerini daha iyi yansıtacak şekilde düzenliyoruz.

Bu Çak Bir Beşlik güçlendirmesinden sonra elimizi havada bırakmak istemeyeceksiniz!

Son olarak Peri Ziyneti’ni kaldırdık. Peri Ziyneti yalnızca erken safhalarda güçlüydü ve eklentinin kullanım alanı epey kısıtlıydı. Bu da fazla ödüllendirici olmayan tuhaf bir oynanış tarzına yol açıyordu. Peri Tılsımı’nın da benzer bir sorunu var aslında ama eklenti neredeyse çoğu kompozisyonda kullanılabiliyor. Bu yüzden bir güçlendirme getirerek oyuncuların onun erken ila orta safhalardaki gücünden faydalanmalarına yardımcı oluyoruz.

  • Çifte Bela I/II/III Eklentisinin İlave SG, YG, Zırh ve Büyü Direnci: 30/40/50 ⇒ 25/35/45
  • Elektroşarj I: 50/65/80/95 ⇒ 60/75/90/105
  • Elektroşarj II: 75/95/115/135 ⇒ 85/105/125/145
  • Elektroşarj III: 90/120/150/180 ⇒ 105/135/165/200
  • Elektroşarj artık Aşama 4-6’da çıkmıyor.
  • Efsuncu Ruhu Eklentisinin İlave Altını: 8 ⇒ 12
  • Dört Köşe: Altın ⇒ Gümüş
  • Dört Köşe Eklentisinin Kazandırdığı 4 Altınlık Şampiyon Sayısı: 4 ⇒ 3
  • Altın Bilet Eklentisinin Bedelsiz Yenileme Çıkarma İhtimali: %45 ⇒ %50
  • Hextech Birliği kaldırıldı.
  • Hextech Yüreği: Gümüş ⇒ Altın
  • Hextech Arması kaldırıldı.
  • Çak Bir Beşlik: Prizmatik ⇒ Altın
  • Çak Bir Beşlik Eklentisinin Kazandırdığı 5 Altınlık Şampiyon Sayısı: 5 ⇒ 4
  • Karşı Konulmaz Cazibe: Gümüş ⇒ Altın
  • Hurdalık artık Aşama 3-3’te çıkmıyor.
  • Hurdalık Eklentisinin Bileşen Eşya Kazandırması İçin Gereken Tur Sayısı: 3 ⇒ 4
  • Eğreti Zırh III Eklentisinin Zırh ve Büyü Direnci: 80 ⇒ 75
  • Korsanlar (Paralı Asker) Eklentisinin Katledilen Rakip Başına 1 Altın Çıkarma İhtimali: %50 ⇒ %66
  • Âlim Arması kaldırıldı.
  • Silahşor (Çifte Atış): Altın ⇒ Prizmatik
  • Nöbet Kulesi: Gümüş ⇒ Altın
  • Miniminnacık Eklentisinin Sakınma İhtimali: %30 ⇒ %25
  • Büyülükılıç Eklentisinin Yetenek Kullanımından Sonraki Normal Saldırıya Yönelik Yetenek Gücü Oranı: %200 ⇒ %180
  • Üçlü Güç I/II/III Eklentisinin Saldırı Hızı: %23/33/43 ⇒ %13/23/33
  • Haylaz Hırsızlar artık Aşama 3-3’te çıkmıyor.
  • Haylaz Hırsızlar Eklentisinin Bileşen Eşyaya Sahip Bir Yordle Çıkarma İhtimali: %40 ⇒ %33
  • Minik Devler: Altın ⇒ Gümüş
  • Çifte Atış Ruhu Eklentisinin İlave Altını: 8 ⇒ 4
  • Talih Kuşu Altını: 18/30/45 ⇒ 20/35/55
  • Peri Tılsımı Kopyasının Canı: 1600 ⇒ 1800
  • Peri Ziyneti kaldırıldı.

Özellikler

Yordle eklentileri, özelliğin gücünü çok etkiliyor. Yordle eklentilerini zayıflattığımız için özelliği güçlendiriyoruz. Böylece onun azami gücü ve asgari gücü arasındaki farkı, yordle boyutlarındaki kişilerin seveceği şekilde kapatıyoruz.

  • Âlimlerin Manası: 5/10/20 ⇒ 5/12/25
  • Çifte Atış Şampiyonlarının Saldırı Gücü: 10/25/45/80 ⇒ 10/25/40/70
  • (6) Yordle Mana Azalması: %25 ⇒ %30

2. Aşama Birimler

Dikkatli mi dikkatli Kalite Kontrol Ekibi’miz Ashe’in yeteneğini 60 yerine 55 Azami Manada kullanmasına yol açan hatayı yakaladı. Bunu düzelterek torpil yapma fırsatı yakaladık ve Ashe’in SG oranını arttırarak Yaylım Ateşi’ni daha etkili hale getirdik.

  • Giderilen Ashe Hatası: Ashe artık olması gerektiği gibi 30/60 Manaya sahip.
  • Ashe’in Yaylım Ateşi Yeteneğinin Saldırı Gücü Oranı: %100 ⇒ %110
  • Corki’nin Bombardıman Hasarı: 190/245/315 ⇒ 180/220/290

3. Aşama Birimler

Değişiklikler yerli yerine oturduğuna göre kuvvetli kompozisyonların vazgeçilmezi olmasına rağmen düşük bir performans sergileyen Tryndamere’i artık gönül rahatlığıyla güçlendirebiliriz.

  • Tryndamere’in Biçerdöner Yeteneğinin Taban Hasarı: 50/75/100 ⇒ 70/90/110

4. Aşama Birimler

Bir önceki yamada mucitlerin mekanik yoldaşlarına getirdiğimiz gerekli zayıflatmaların ardından büyük mucit kompozisyonlarının yeni bir yıldıza ihtiyacı var. Bu değişiklik aynı zamanda bir süredir sahne korkusundan mustarip olan sosyetiklere de yardımcı olacak.

Sivir zayıflatmamız hextech kompozisyonunu çok fazla etkilemeyecek ama azımsanamayacak derece yüksek bir performans sergileyen vurucu-hurdacı kompozisyonunu epey etkileyecek.

  • Draven’ın Dönen Balta Yeteneğinin Taban Hasarı: 100/125/400 ⇒ 120/150/400
  • Seraphine’in Manası: 80/150 ⇒ 70/130
  • Sivir’in Seken Atış Yeteneğinin Sekme Halinde Saldırı Gücü Oranı: %40 ⇒ %30
  • Sivir’in Seken Atış Yeteneğinin Saldırı Hızı: %50/70/250 ⇒ %45/65/250

5. Aşama Birimler

Hem Galio’nun devasa hasar oranını pekiştiriyor hem de ona ihtiyacı olan güçlendirmeyi veriyoruz.

Taban saldırı hızı güçlendirmeleri aynı zamanda birimlerin saldırı hızı eşyaları ve eklentileriyle kazandığı gücü de arttırıyor. Zeri’ye daha fazla Nişancı Yayı vererek bu kazanovayı bir kazanovahşete dönüştürün.

  • Galio’nun Azman Dalışı Yeteneğinin Yüzdelik Azami Can Hasarı: %8 ⇒ %10
  • Zeri’nin Saldırı Hızı: 0,8 ⇒ 0,9

Küçük Değişiklikler

3 yıldızlı Caitlyn metasının popülerleşme ihtimali gibi küçük.

Eklentiler

Kompozisyonunuza zerre uymayan eklentilerin sunulduğu durumları ortadan kaldırıyoruz.

  • Farklıyım İşte Eklentisinin Saldırı Hızı: %60/70/80 ⇒ %55/60/70
  • Tüysıkletler artık Aşama 4-6’da çıkmıyor.
  • Muhafızlar I/II Eklentisinin Bitişik Takım Arkadaşlarına Sağladığı Kalkan: 150/225 ⇒ 160/240
  • Hayat Dersi artık Aşama 3-3’te çıkmıyor (Aşama 4-6’da zaten çıkmıyordu).
  • Luden’in Feryadı artık Aşama 4-6’da çıkmıyor.
  • Paralı Asker Yüreği ve Arması artık Aşama 4-6’da çıkmıyor çünkü bu aşama mağlubiyet serisi yakalamak için çok geç.
  • Servete Servet artık Aşama 3-3’te çıkmıyor (Aşama 4-6’da zaten çıkmıyordu).
  • Depolanmış Güç artık Aşama 3-3’te çıkmıyor çünkü bu aşama etkiyi biriktirmek için çok geç.
  • Ticaret Bölgesi artık Aşama 3-3’te çıkmıyor (Aşama 4-6’da zaten çıkmıyordu).
  • Çalışkan İkiler artık Aşama 3-3’te çıkmıyor (Aşama 4-6’da zaten çıkmıyordu).
  • Size Güvenim Tam! artık Aşama 4-6’da çıkmıyor.
  • Zümrüt Duvak artık Aşama 1-4’te çıkmıyor.

1. Aşama Birimler

TFT Pazarlama Ekibi’ndeki kimse Caitlyn’i Karayel’le birlikte bir köşeye koyarak erken safhalarda galibiyet serisi yakalayabileceğinizi düşünmüyor.

  • Caitlyn’in Azami Manası: 0/110 ⇒ 0/100

2. Aşama Birimler

Bu değişikliğin Jirachy’nin Talon’u sürekli kullanmasını engelleyeceğini sanmıyoruz.

  • Talon’un Zırhı ve Büyü Direnci: 25 ⇒ 20

3. Aşama Birimler

Cho’Gath’ın Chog’Gotik’e dönüşmemesi için erken safhalardaki beslenme eksikliğini gideriyoruz.

  • Cho’Gath’ın Canı: 700 ⇒ 750
  • Senna’nın Deşen Karanlık Yeteneğinin Taban Hasarı: 80/120/180 ⇒ 100/140/200

4. Aşama Birimler

Kha’Zix’in hayallerine ulaşabilmesi için kanatlarını geliştiriyoruz.

  • Ahri’nin Aldatan Küre Hasarı: 125/190/450 ⇒ 135/200/450
  • Jhin’in Azami Manası: 0/50 ⇒ 0/60
  • Kha’Zix’in Hiçlik Saldırısı yeteneğinin atlama hızı arttı.

5. Aşama Birimler

  • Viktor’un Azami Manası: 0/140 ⇒ 0/145

Giderilen Hatalar

  • Giderilen Ashe Hatası: Ashe artık olması gerektiği gibi 30/60 Manaya sahip.
  • Mobildeki Eğitim Bölümü – Kayle artık doğru portreyi kullanıyor.
  • Eklentilerin çıkma ihtimallerinin Aşama 1-4’te azalmasına yol açan hata giderildi.
  • Becerikli bücür: Veigar artık Mavi Batarya I + Mavi Batarya II + 6 yordle + Işıltılı Mavi Güçlendirme kombosuyla art arda yetenek kullanabilecek kadar mana kazandığında yetenekler arasında yalnızca bir kez saldırıyor (eskiden iki kez saldırıyordu).
Serkan KÖSE

Esporlab yazarı.
Neyse ki iki hakkım daha var.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-BÜLTEN’E ABONE OL

E-Bültene abone olarak espor dünyasında yer alan güncel haberlerden,
rehberler, röportajlar, pro dünyası ve benzeri tüm güncel haberlerden
önce sizin haberiniz olsun.

eksikgedik.com gamerdunyasi.com cemre.com takipçi satın al