23 dk. Burak 07.06.2022

League of Legends 12.11 Yama Notları

Riot Games’in sevilen yapımlarından League of Legends 12.11 güncelleme notları paylaşıldı.

LoL 12.11 yamasıyla birlikte birçok şampiyon güncellendi. İşte League of Legends 12.11 yama notları şu şekilde:

League of Legends 12.11 Yama Notları

Verileri topladık ve hesaplarımıza göre… şampiyonlar artık daha dayanıklı! Geçen yamada yaptığımız tüm genel değişikliklerin ardından bu yamada Vadi’ye dengeyi geri getirmek için bir temizliğe girişiyoruz. Göz önünde bulundurmanız gereken iki önemli şey var. Öncelikle Dayanıklılık Güncellemesi’ne anlık tepki olarak hiçbir şampiyonu fazla zayıflatmak veya güçlendirmek istemiyoruz. Bu durumdan kaçınmak için her bir şampiyonun bireysel güçlü ve zayıf yönlerini genel sınıf/rol dengesine ve eşya tercihlerine kıyaslayarak hesaba katıyoruz. İkinci olarak 12.10 Yaması’ndan itibaren oyundaki iyileştirme ve kalkan gücünü zayıflatmaya başladık. Değişiklikler bazı şampiyonları diğerlerinden daha fazla etkiledi. Bu sefer şampiyonları tek tek inceleyerek ihtiyaç halinde onlara iyileştirme ve kalkan gücü takviyesi yapacak veya kaybettikleri gücü yetenek setlerinin başka bölümlerine aktaracağız.

Ayrıca yepyeni Okyanus Şarkısı kostüm serisi ve sınırlı bir süreliğine Mağaza’ya gelen Prestij Okyanus Şarkısı Seraphine bu yamada sizle buluşuyor (siz sormadan biz söyleyelim bu okyanus Bel’Veth’inki gibi mor değil).

TFT: Ejderhalar Diyarı da bu yamayla birlikte uçuşa geçerek Penguş ve arkadaşlarını çeşit çeşit canlıya ve stratejiye ev sahipliği yapan adalardaki yeni setimize yolluyor. Yeni set mekanikleri, özellikler, şampiyonlar ve dahası için buradan TFT yama notlarına buyurun!

Yamada Öne Çıkanlar

Hiçlik’in İmparatoriçesi, Bel’Veth 9 Haziran’da Vadi’ye geliyor.

Jeton Düşmanı Bel’Veth, Okyanus Şarkısı Ashe, Okyanus Şarkısı Nidalee, Okyanus Şarkısı Seraphine, Okyanus Şarkısı Yone ve Okyanus Şarkısı Zeri 9 Haziran 2022’de çıkıyor.

Prestij Okyanus Şarkısı Seraphine’se 9 Haziran’dan 14 Temmuz’a kadar alınabilir.

Şampiyonlar

YENİ

Bel’Veth

Hiçlik’in İmparatoriçesi

9 Haziran’da Mor Deniz’e teslim olun!

Aphelios

Pasifin saldırı hızı ve zırh deşme miktarları arttı.

Aphelios bu yamada çok zayıftı ve Dayanıklılık Güncellemesi’nden pek faydalanamadı. Pasifini güçlendirerek silahlarına biraz daha ateş ay gücü katıyoruz.

Pasif – Tetikçi ve Kâhin

İLAVE SALDIRI HIZI %6/12/18/24/30/36 ⇒ %7,5/15/22,5/30/37,5/45

İLAVE ZIRH DEŞME 4,5/9/13,5/18/22,5/27 ⇒ 5,5/11/16,5/22/27,5/33

Brand

Pasifin yüzdelik cana bağlı yakma hasarı azaldı.

Dayanıklılık Güncellemesi çıktığından beri tüm şampiyonlarda daha fazla can olduğu için Brand resmen harlanarak yanıyor. Bu yüzden yüzdelik cana bağlı yakma hasarını biraz azaltarak rakiplerini ateşe verme yeteneğinin bir kısmını söndürüyoruz.

Pasif – Alev

PASİF YAKMA HASARI 4 saniyede %3 Azami Can ⇒ 4 saniyede %2,5 Azami Can

PATLAMANIN YAKMA HASARI 1-17. seviyelerde %10-14 Azami Can ⇒ 1-17. seviyelerde %9-13 Azami Can

Caitlyn

Q’nun saldırı gücü oranı ilk yetenek seviyelerinde azaldı ve ileri yetenek seviyelerinde arttı, mana bedeli ilk yetenek seviyelerinde arttı ve ileri yetenek seviyelerinde azaldı. E’nin taban hasarı arttı ve bekleme süresi azaldı.

Cait, 12.10 Yaması’ndan önce de pek iyi bir konumda değildi ve bu güncellemeyle birlikte koridordaki baskınlığı iyice azaldı. Piltover Silahı’nı biraz daha güçlendirerek (koridorunu paylaşan) hafiften hadsizlere hadlerini hemencecik bildirmesi için hak ettiği konuma getiriyoruz.

Q – Piltover Silahı

FİZİKSEL HASAR 50/90/130/170/210 (+%130/145/160/175/190 SG) ⇒ 50/90/130/170/210 (+%125/145/165/185/205 SG)

MANA BEDELİ 50/60/70/80/90 ⇒ 55/60/65/70/75

E – 90 Kalibrelik Ağ

BÜYÜ HASARI 70/110/150/190/230 (+%80 YG) ⇒ 80/130/180/230/280 (+%80 YG)

BEKLEME SÜRESİ 16/14,5/13/11,5/10 saniye ⇒ 16/14/12/10/8 saniye

Fizz

Can büyüme oranı azaldı. Mana büyüme oranı arttı.

Dalgaların Dümencisi bir süredir akıntıya karşı koyabiliyordu ama devasa mana bedelleri uzun çatışmalarda sıkıntı yaşanmasına yol açıyordu. Bu yüzden oyunun ileri safhalarında işine yaraması için manasını arttırıyoruz ama fazla dümen çevirmemesi için de dayanıklılığından biraz kırpıyoruz.

Taban nitelikler

CAN BÜYÜME ORANI 112 ⇒ 106

  1. SEVİYEDE CAN2544⇒ 2442

MANA BÜYÜME ORANI 37 ⇒ 52

  1. SEVİYEDE MANA946⇒ 1201

Gragas

Q’nun yetenek gücü oranı arttı, bekleme süresi azaldı. E’nin bekleme süresi azaldı.

Dayanıklılık Güncellemesi’yle gelen uzun çatışmalara ayak uyduramadığı için Gragas’ın içme gücünü ve uzun çatışmalarda göbeğine takılmaması için çevikliğini arttırarak kokteyline buz atıyoruz.

Q – Fıçı Yuvarla

BÜYÜ HASARI 80/120/160/200/240 (+%70 YG) ⇒ 80/120/160/200/240 (+%80 YG)

BEKLEME SÜRESİ 11/10/9/8/7 saniye ⇒ 10/9/8/7/6 saniye

E – Vücut Darbesi

BEKLEME SÜRESİ 16/15/14/13/12 saniye ⇒ 14/13,5/13/12,5/12 saniye

Gwen

W’nun bekleme süresi arttı, ilave zırh/büyü direnci ilk yetenek seviyelerinde azaldı ve artık sabit değil. E’nin ilk normal saldırıdan sonra iade ettiği bekleme süresi azaldı.

Gwen dayanıklılığı, hareketliliği ve hasarı sayesinde şu an profesyonel düzeydeki en baskın üst koridor. Özellikle artık çatışmalar daha uzun olduğu için Kutlu Sis yeteneğini sık sık iki kere kullanabiliyor. Biz de bu son derece güçlü takım savaşı aracının bekleme süresini arttırıyoruz. Ayrıca 12.7’de getirdiğimiz ve çatışmalarda bu yeteneği daha sık kullanabilmesini sağlayan E değişikliğini geri alıyoruz.

W – Kutlu Sis

SİSİN İÇİNDEYKEN ELDE ETTİĞİ İLAVE ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ 20 (+%5 YG) ⇒ 12/14/16/18/20 (+%5 YG)

BEKLEME SÜRESİ 22/20/18/16/14 saniye ⇒ 22/21/20/19/18 saniye

E – Pens At

İLK NORMAL SALDIRIDAN SONRA İADE EDİLEN BEKLEME SÜRESİ %60 ⇒ %50

Irelia

Q’nun iyileştirmesi arttı. E’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı.

Dayanıklılık Güncellemesi, Bıçakların Dansı’nın erken safhalarda skor alma potansiyelini epey azalttı. Hedeflerimizden biri de buydu fakat şu anda istediğimizden daha zayıf. Bu yüzden anlık hasarını arttırmadan hem hayatta kalma kabiliyetini biraz arttırıyor hem de rakiplerini sersemletmesi için daha fazla imkân sağlıyoruz. İyisi mi Irelia’yı zayıflatalım güçlendirelim.

Q – Uçarbıçak

İYİLEŞTİRME %7/8/9/10/11 SG ⇒ %9/10/11/12/13 SG

E – Ölümcül Ahenk

BEKLEME SÜRESİ 18/16,5/15/13,5/12 saniye ⇒ 16/15/14/13/12 saniye

Kayn

Q’nun hasarı darkin biçimindeyken azaldı.

Tüm bu şampiyonların canları arttığı için Dayanıklılık Güncellemesi tam da Darkin Kayn’ın orağına layık olmuştu. Q’sunu biraz zayıflatarak 12.10 Yaması sonrasında dengeye ulaşmasını sağlıyoruz.

Q – Karanlık Hasat (Darkin Biçimi)

HASAR %65 SG (+ hedefin azami canının %5’i (100 İlave SG başına +%5,5)) ⇒ %65 SG (+ hedefin azami canının %5’i (100 İlave SG başına +%5))

Kog’Maw

Q’nun zırh ve büyü direnci eksiltmesi azaldı, pasif saldırı hızı azaldı. W’nun isabet halinde yüzdelik azami can hasarı azaldı.

Ufak Hiçlik köpüşümüz son zamanlarda önüne çıkana diş geçiriyor (hatta nedense dişleri de aynı Guinsoo’nun Hiddeti gibi görünüyor). Çiğneme oyuncaklarını ve uzayan takım savaşlarında rakiplerini hızlıca kemirip attığı için yüzdelik azami can hasarını ve saldırı hızını düşürerek biraz dişlerini fırçalıyoruz törpülüyoruz.

Q – Ölümün Salyaları

ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ EKSİLTME MİKTARI %25/27/29/31/33 ⇒ %23/25/27/29/31

PASİF İLAVE SALDIRI HIZI %15/20/25/30/35 ⇒ %10/15/20/25/30

W – Biyo-Büyü Salvosu

İSABET HALİNDE YÜZDELİK AZAMİ CAN HASARI %3/4/5/6/7 ⇒ %3/3,8/4,6/5,2/6

Lee Sin

Taban saldırı gücü arttı. Q’nun hasarı arttı.

Lee Sin erken safhalarda elde ettiği avantajlardan faydalanmakta zorlandığı için 12.7 Yaması’nda getirdiğimiz bazı zayıflatmaları geri alarak ayaklarının üstünde durmasını sağlıyoruz.

Taban nitelikler

TABAN SG 66 ⇒ 68

Q – Ses Dalgası / Titreşim Darbesi

SES DALGASI HASARI 50/75/100/125/150 (+%100 İlave SG) ⇒ 55/80/105/130/155 (+%100 İlave SG)

TİTREŞİM DARBESİ’NİN ASGARİ HASARI 50/75/100/125/150 (+%100 İlave SG) ⇒ 55/80/105/130/155 (+%100 İlave SG)

TİTREŞİM DARBESİ’NİN AZAMİ HASARI 100/150/200/250/300 (+%200 İlave SG) ⇒ 110/160/210/260/310 (+%200 İlave SG)

Lillia

Taban canı azaldı. Pasifinin hasarı azaldı.

Dayanıklılık Güncellemesi’yle birlikte Brand ve Kayn gibi Lillia’nın da yüzdelik azami can hasarı veren yetenekleri dolaylı olarak güçlendirildi. Güncellemeden en çok faydalanan noktaları zayıflatarak Kâbus Dalı’nı yeniden Düş Dalı’na dönüştürüyoruz.

Taban nitelikler

TABAN CAN 650 ⇒ 625

Pasif – Düş Dalı

DÜŞ TOZU HASARI Hedefin azami canının %6’sı (100 YG başına +%1,5) ⇒ Hedefin azami canının %6’sı (100 YG başına +%1,2)

Master Yi

Can büyüme oranı azaldı. E’nin isabet halinde verdiği taban gerçek hasar azaldı.

Anlaşılan o ki dayanıklı bir şampiyon gerçek hasar da verince azıcık güçlü oluyormuş. Yi’nin Dayanıklılık Güncellemesi’nden epey fayda gören dayanıklılığını ve gerçek hasarını birazcık kısıyoruz.

Taban nitelikler

CAN BÜYÜME ORANI 106 ⇒ 100

  1. SEVİYEDE CAN2471⇒ 2369

E – Wuju Stili

İSABET HALİNDE VERİLEN İLAVE GERÇEK HASAR 30/38/46/54/62 (+%35 İlave SG) ⇒ 30/35/40/45/50 (+%35 İlave SG)

Nunu ve Willump

Q’nun şampiyonlar dışındaki birimlerden elde ettiği iyileştirme arttı. E’nin bekleme süresi artık sabit değil.

Nunu anlık hasar verebilen dayanıklı bir şampiyondu fakat 12.10 Yaması’ndaki zayıflatmalar yüzünden hem dayanıklılığı hem de anlık hasarı azaldı. Anlık hasarının biraz daha az ölümcül olmasını tercih ediyoruz ama azalan hasarının yerine hayatta kalma kabiliyetini arttırıyoruz. Ayrıca artık oyun içinde daha çok kartopu atabilirsiniz. Hem de BAYAĞI çok. Kartopu savaşına var mısınız?

Q – Tüket

ŞAMPİYONLAR DIŞINDAKİ BİRİMLERDEN ELDE EDİLEN İYİLEŞTİRME 65/95/125/155/185 (+%70 YG) (+%6 İlave Can) ⇒ 65/95/125/155/185 (+%90 YG) (+%10 İlave Can)

ŞAMPİYONLARDAN ELDE EDİLEN İYİLEŞTİRME 39/57/75/93/111 (+%42 YG) (+%3,6 İlave Can) ⇒ 39/57/75/93/111 (+%54 YG) (+%6 İlave Can)

E – Kartopu Yağmuru

BEKLEME SÜRESİ Bütün yetenek seviyelerinde 14 saniye ⇒ 14/13/12/11/10 saniye

Olaf

Pasifinin azami can çalma değerine ulaşma eşiği arttı. Q’nun hasarı arttı, asgari yeniden kullanım süresi azaldı. W’nun bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde arttı. R’nin pasif zırh ve büyü direnci azaldı.

Bir yandan Dayanıklılık Güncellemesi diğer yandan orta ölçekli güncelleme derken Olaf özellikle de üst koridorda önüne geleni kesip biçiyor. İlave niteliklerini bir nebze azaltarak onu ileri safhalarda daha kırılgan hale getiriyoruz. Fakat ormanı daha verimli bir şekilde temizleyebilmesini sağlayarak ormancı Olaf’a yardım eli uzatıyoruz.

Pasif – Başıbozuk Hiddeti

CAN ÇALMANIN AZAMİ DEĞERİ EŞİĞİ %22,5 Azami Can ⇒ %30 Azami Can

CAN ÇALMA 1-18. seviyelerde %10-30 ⇒ 1-18. seviyelerde %8-25

Q – Balta Fırlat

HASAR 60/110/160/210/260 (+%100 İlave SG) ⇒ 70/120/170/220/270 (+%100 İlave SG)

KULLANIMLAR ARASI ASGARİ SÜRE 3 saniye ⇒ 2,5 saniye

W – Dayan

BEKLEME SÜRESİ 16/14,5/13/11,5/10 saniye ⇒ 16/15/14/13/12 saniye

R – Ragnarok

PASİF ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ 10/25/40 ⇒ 10/20/30

Rakan

Q’nun iyileştirmesi arttı. W’nun bekleme süresi azaldı. E’nin mana bedeli azaldı, kalkan gücü arttı.

Dayanıklılık Güncellemesi bol bol kalkandan faydalanan ve rakipleri alt etmek için kitle kontrolü etkilerine güvenen (ki bunu dayanıklı şampiyonlarla yapmak çok daha zor) Rakan’ı epey olumsuz etkiledi. Rakan’a kaybettiği gücü geri vererek ve bunun üstüne ufak ilaveler yaparak onun Vadi’de zarifçe uçabilmesini sağlıyoruz.

Q – Göz Alıcı Tüy

İYİLEŞTİRME 1-18. seviyelerde 18-90 ⇒ 1-18. seviyelerde 30-115

W – Zarif Uçuş

BEKLEME SÜRESİ 18/16,5/15/13,5/12 saniye ⇒ 16/14,5/13/11,5/10 saniye

E – Savaş Dansı

MANA BEDELİ 60/70/80/90/100 ⇒ 40/45/50/55/60

KALKAN GÜCÜ 35/60/85/110/135 (+%70 YG) ⇒ 50/75/100/125/150 (+%70 YG)

Rengar

Taban canı azaldı. R’nin bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde arttı.

Rengar son zamanlarda özellikle de seçkin düzeyde zırh deşme ve dövüşçü dizilimleriyle epey başarılı oluyor. Şimdilik genel zayıflatmalarla onu dizginlemeye çalışıyoruz ama dizilimlerinin ve eşya seçeneklerinin bu yamadaki durumunu takip edeceğiz.

Taban nitelikler

TABAN CAN 655 ⇒ 620

R – Av Heyecanı

BEKLEME SÜRESİ 110/90/70 saniye ⇒ 110/100/90 saniye

Ryze

E’nin yetenek gücü oranı arttı, mana bedeli azaldı.

Ryze’ın mana kısıtlamalarını biraz olsun azaltarak ileri safhalar için güçlenmeye devam ederken daha fazla yetenek kullanabilmesini sağlıyoruz. Bunun tüm mevcut sorunlarını çözmeyeceğini biliyoruz fakat şimdilik bu değişiklerle idare etmek zorunda. Bu sırada biz de onu tekli sırada güçlü hale getirmenin ama aynı zamanda profesyonel düzeydeki baskınlığını engellemenin yollarını arayacağız.

E – Büyü Akışı

HASAR 60/80/100/120/140 (+%30 YG) (+%2 İlave Mana) ⇒ 60/80/100/120/140 (+%35 YG) (+%2 İlave Mana)

MANA BEDELİ 40/55/70/85/100 ⇒ 35/45/55/65/75

Samira

Saldırı gücü büyüme oranı arttı. Q’nun saldırı gücü oranı arttı.

Samira, Dayanıklılık Güncellemesi’nden beri erken safhalarda öne geçip kartopu etkisinden faydalanmakta zorlanıyor. Bu yüzden zamanla daha çok güçlenmesini sağlıyoruz, böylece ileri safhalarda rakiplerine tarzını yansıtmaya devam edebilecek.

Taban nitelikler

SG BÜYÜME ORANI 3 ⇒ 3,3

  1. SEVİYEDE SG108⇒ 113,1

Q – Gösteriş

HASAR 0/5/10/15/20 (+%80/90/100/110/120 SG) ⇒ 0/5/10/15/20 (+%85/95/105/115/125 SG)

Senna

Pasifin Sis Hayaleti düşürme ihtimali Senna’nın biçtiği minyonlar için arttı. Q’nun yavaşlatma gücü azaldı; yavaşlatma süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı ve artık sabit değil.

Senna Dayanıklılık Güncellemesi’yle birlikte epey güçlendi. Tutarlı bir şekilde koridorunu kazanıyor ve rakiplerini baskı altına alıyor. Bu yüzden destek rolünü zayıflatıyoruz ve onun yerine nişancı Senna’ya daha fazla Sis Hayaleti toplama imkânı sunuyoruz.

Pasif – Bağışlama

SENNA’NIN BİÇTİĞİ MİNYONLARDAN SİS HAYALETİ DÜŞME İHTİMALİ %2,166 ⇒ %8,333

Q – Deşen Karanlık

YAVAŞLATMA %20 (100 İlave SG başına +%10) ⇒ %15 (100 İlave SG başına +%10)

YAVAŞLATMA SÜRESİ 2 saniye ⇒ 1/1,25/1,5/1,75/2 saniye

Swain

Pasifin iyileştirme miktarı azaldı. W’nun büyü hasarı ve yetenek gücü oranı azaldı. R’nin tetiklenme başına sağladığı iyileştirme azaldı.

Meğer Swain’in yeni imparatorluğu resmen her koridora hükmettiği 12.10 Yaması’ymış. Özellikle de üst ve orta koridordaki gücüne odaklanarak onu genel olarak zayıflatıyoruz ve ileri safhalardaki hasar ve iyileştirmesini azaltıyoruz.

Pasif – Kuzgun Sürüsü

İYİLEŞTİRME %3,5/4,5/5,5/7 ⇒ %3/4/5/6

W – İmparatorluğun Gözü

BÜYÜ HASARI 80/120/160/200/240 (+%70 YG) ⇒ 80/115/150/185/220 (+%55 YG)

R – Karanlığın Zirvesi

TETİKLENME BAŞINA İYİLEŞTİRME 15/30/45 (+%20 YG) ⇒ 15/27,5/40 (+%18 YG)

Sylas

W’nun mana bedeli azaldı, iyileştirme etkisinin yetenek gücü oranı arttı, ilk yetenek seviyelerinde bekleme süresi azaldı. E’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı.

Dayanıklılık Güncellemesi’yle birlikte Sylas eskisi kadar anlık hasar verememeye başladı. Anlık hasarını kaybetmesine rağmen onu eski haline getirmeyi planlamıyoruz. Bunun yerine kaybettiği gücü daha mantıklı alanlara aktarmak istiyoruz. Şimdilik esnekliğini arttırarak ona sisteme başkaldırması için daha fazla yol sunuyoruz.

W – Kral Katili

MANA BEDELİ 60/70/80/90/100 ⇒ 50/60/70/80/90

İYİLEŞTİRME 20/40/60/80/100 (+%35 YG) ⇒ 20/40/60/80/100 (+%40 YG)

BEKLEME SÜRESİ 13/11,25/9,5/7,75/6 saniye ⇒ 12/10,5/9/7,5/6 saniye

E – Firar / Kaçır

BEKLEME SÜRESİ 14/13/12/11/10 saniye ⇒ 13/12/11/10/9 saniye

Tahm Kench

Pasifin isabet halinde büyü hasarı arttı. Q’nun iyileştirmesi arttı. R’nin kalkan gücü arttı.

KEYFİ GICIR. İŞTAHI YERİNDE. O, BİR GURME. Dayanıklılık Güncellemesi, Tahm Kench’in midesine hiçbir rolde iyi gelmediği için bu balığın iyileştirme ve kalkan etkilerine telafi güçlendirmeleri getiriyoruz. Böylece uzun çatışmalarda daha uzun bir süre savaşabilecek.

Pasif – Tadımlık

İSABET HALİNDE VERİLEN BÜYÜ HASARI 1-18. seviyelerde 8-60 (+%2,5 İlave Can) ⇒ 1-18. seviyelerde 8-60 (+%4 İlave Can)

Q – Dil Yarası

İSABET HALİNDE İYİLEŞTİRME 10/12,5/15/17,5/20 (+%3/3,5/4/4,5/5 Eksik Can) ⇒ 10/15/20/25/30 (+%3/3,5/4/4,5/5 Eksik Can)

R – Ham Yap

KALKAN GÜCÜ 500/700/900 ⇒ 650/800/950

Taliyah

Taban canı azaldı. Pasifi güncellendi. Q’nun hasarı azaldı. E’nin canavarlara verdiği hasar arttı. R’si güncellendi.

12.9 Yaması’nda gelen orta ölçekli güncellemeyle Taliyah özellikle seçkin düzeyde biraz fazla güçlü oldu. Bu yüzden seçkin düzeye yönelik bazı zayıflatmalar getirerek gücünü biraz düşürüyoruz. Diğer yandan yaşam kalitesi değişiklikleri getiriyor ve bazı hataları gideriyoruz.

Taban nitelikler

TABAN CAN 570 ⇒ 550

Q – Taş Hasadı

BEKLEME SÜRESİ 6,5/5,5/4,5/3,5/2,5 saniye ⇒ 7/6/5/4/3 saniye

1 TAŞ HASARI 38/61/84/107/130 (+%50 YG) ⇒ 40/60/80/100/120 (+%50 YG)

5 TAŞ HASARI 98,8/158,6/218,4/278,2/338 (+%130 YG) ⇒ 104/156/208/260/312 (+%130 YG)

KAYA HASARI 72,4/115,9/159,6/203,3/247 (+%90 YG) ⇒ 75/114/152/190/228 (+%90 YG)

E – Toprak Bozumu

GÜNCELLENDİORMANDA KAYALARA DİKKAT E – Toprak Bozumu artık canavarlara %150 Hasar veriyor.

R – Örgü Duvar

GÜNCELLENDİAĞIR OL ARKATAŞ Taliyah artık tetiklenme dışı bir hasar verdikten sonraki 3 saniye içinde R – Örgü Duvar yeteneğini kullanamıyor.

Giderilen Hatalar

  • Taliyah’nın duvarı etkinken hasar aldığında R’sini yeniden kullanıp duvarını yok etmesine engel olan hata giderildi.

Taric

Q’nun iyileştirmesi arttı, mana bedeli azaldı ve artık sabit. E’nin bekleme süresi azaldı, sersemletme süresi arttı.

Artık Taric bir zamanlar ışıldadığı gibi ışıldamıyor. Bu yüzden onun yeni metadaki uzun çatışmalarda parlamasını sağlayacak bazı büyük güçlendirmeler getiriyoruz.

Q – Yıldız Işıltısı

YÜK BAŞINA İYİLEŞTİRME 25 (+%15 YG) (+ Taric’in azami canının %0,75’i) ⇒ 25 (+%15 YG) (+ Taric’in azami canının %1’i)

MANA BEDELİ 65/70/75/80/85 ⇒ Bütün yetenek seviyelerinde 60

E – Parıltı

BEKLEME SÜRESİ 17/16/15/14/13 saniye ⇒ 15/14/13/12/11 saniye

SERSEMLETME SÜRESİ 1,25 saniye ⇒ 1,5 saniye

Tryndamere

Q’nun iyileştirmesi arttı. R’nin bekleme süresi azaldı.

Tryndamere, 12.10 Yaması’nda büyük darbe aldı. Öfke yüklerinden gelen iyileşmenin bedeli yüksek olduğu için 12.10 Yaması’nda önlem amaçlı yaptığımız iyileştirme zayıflatmalarını geri alıyor ve ultisini daha sık kullanabilmesini sağlıyoruz.

Q – Kan Hırsı

TABAN İYİLEŞTİRME 25/33/41/49/57 ⇒ 30/40/50/60/70

ÖFKE YÜKÜ BAŞINA İYİLEŞTİRME 0,45/0,75/1,05/1,35/1,65 ⇒ 0,5/0,95/1,4/1,85/2,3

R – Ölümsüz Hiddet

BEKLEME SÜRESİ 130/110/90 saniye ⇒ 120/100/80 saniye

Veigar

Taban zırhı azaldı ve zırh büyüme oranı arttı. E’nin bekleme süresi arttı.

E’sine erişimini azaltarak Veigar’ın seviye atlayarak kazandığı gücü hedef alıyoruz. Böylece özellikle ileri safhalarda yetenek hızı edindikten sonraki takım savaşlarını kontrol etme kabiliyetini daha makul seviyelere çekiyoruz.

Taban nitelikler

ZIRH 23 ⇒ 21

ZIRH BÜYÜME ORANI 3,75 ⇒ 4,0

E – Kara Delik

BEKLEME SÜRESİ 18/16,5/15/13,5/12 saniye ⇒ 20/18/16/14/12 saniye

Giderilen Hatalar

  • Veigar’ın Q – Uğursuz Saldırı ipucunun şampiyonlara son vuruş yaparak ilave yük kazanabileceğinizi belirten hata giderildi (yani şampiyonlara son vuruş yapmak için Q’nuzu saklamayın).

Wukong

W’nun bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı. E’nin canavarlara verdiği ilave hasar azaldı.

Wukong zaten güçlüyken Dayanıklılık Güncellemesi’yle birlikte sınırı iyice aştı. Orman rolündeki gücünü zayıflatmak için orman temizleme hızını ve erken safhalardaki hareketliliğini azaltıyoruz.

W – Oyunbaz Savaşçı

BEKLEME SÜRESİ 20/18/16/14/12 saniye ⇒ 22/19,5/17/14,5/12 saniye

E – Bulut Saldırısı

CANAVARLARA VERİLEN HASAR %180 ⇒ %160

Xin Zhao

Pasifin iyileştirme etkisinin saldırı gücü oranı arttı. W’nun hasarı arttı, mana bedeli artık sabit değil.

Xin Zhao arka saflardaki taşıyıcılara eskisi kadar tehlike oluşturamıyor. Dolayısıyla en adil yeteneğinin hasarını biraz yükseltiyoruz ve uzun çatışmalardaki gücünün bir kısmını geri veriyoruz.

Pasif – Mücadele Azmi

İYİLEŞTİRME 1-18. seviyelerde 6-74 (+%7 SG) (+%55 YG) ⇒ 1-18. seviyelerde 6-74 (+%10 SG) (+%55 YG)

W – Rüzgârdan Şimşeğe

İKİNCİ SALDIRININ HASARI 40/75/110/145/180 (+%80 SG) (+%50 YG) ⇒ 50/85/120/155/190 (+%90 SG) (+%65 YG)

MANA BEDELİ Bütün yetenek seviyelerinde 60 ⇒ 60/55/50/45/40

Zeri

Q’nun aktif hasarı arttı, tam yüklü saldırıların yetenek gücü oranı ve hedefin eksik canına bağlı hasarı arttı, tam yüklü normal saldırıların yavaşlatma etkisi kalktı. W’nun saldırı gücü oranı arttı, yavaşlatma gücü azaldı ve bekleme süresi azaldı. E’nin bekleme süresi azaldı, normal saldırı ve kritik vuruş başına bekleme süresi iadesi azaldı. R’nin bekleme süresi azaldı, yük başına hareket hızı azaldı, ilk kullanımda isabet alan şampiyonlardan elde edilen yük miktarı arttı.

Zeri, Zeri, öyle zayıflattık ki biz seni… Bu kez hasarın artıyor yani, o yüzden ol artık keyifli. Gerçi her güçlendirmenin vardır bir bedeli ve olmamız gerek dikkatli. Böylece olacaksın daha az işlevli ve hareketli, yoksa durmadan saçarsın etrafa sen elektriğini.

Q – Taramalı

AKTİF HASAR 7/9/11/13/15 (+%110/112,5/115/117,5/120 Toplam SG) ⇒ 8/11/14/17/20 (+%110/115/120/125/130 Toplam SG)

PASİFİN TAM YÜKLÜ HASARI 1-18. seviyelerde 90-200 (+%80 YG) (+ 1-13. seviyelerde hedefin azami canının %1-10’u) ⇒ 1-18. seviyelerde 90-200 (+%90 YG) (+ 1-13. seviyelerde hedefin azami canının %3-15’ü)

KALDIRILDIPASİFİN TAM YÜKLÜ SALDIRILARDAKİ YAVAŞLATMA ETKİSİ 1 saniyeliğine %18/26/34/42/50 ⇒ KALDIRILDI

W – Ultraşok Lazeri

HASAR 10/45/80/115/150 (+%140 SG) (+%70 YG) ⇒ 10/45/80/115/150 (+%150 SG) (+%70 YG)

YAVAŞLATMA %30/40/50/60/70 ⇒ %30/35/40/45/50

BEKLEME SÜRESİ 13/12/11/10/9 saniye ⇒ 12/11/10/9/8 saniye

YENİGÖK GÜRÜLTÜSÜ Artık W – Ultraşok Lazeri duvara çarparsa şampiyon ve canavarlara kritik vuruş yapıyor.

E – Kıvılcım Akımı

BEKLEME SÜRESİ 26/24,5/23/21,5/20 saniye ⇒ 22/20,5/19/17,5/16 saniye

NORMAL SALDIRI BAŞINA BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA 1 saniye ⇒ 0,5 saniye

KRİTİK VURUŞ BAŞINA BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA 3 saniye ⇒ 1,5 saniye

R – Yıldırım Patlaması

BEKLEME SÜRESİ 120/95/70 saniye ⇒ 100/85/70 saniye

YÜK BAŞINA HAREKET HIZI %1,5 ⇒ %1

YILDIRIM PATLAMASI‘NDAN İSABET ALAN ŞAMPİYON BAŞINA KAZANILAN YÜK 4 ⇒ 8

Eşyalar

Ağır Yara

Önceki yamadaki sistemsel zayıflatmalara rağmen Ağır Yara etkisi hâlâ fazla güçlü ve iyileştirme gücünü makul olmayan seviyelere yükseltmemize sebep oluyor. Ağır Yara etkisinin aşırı yüksek iyileştirmeye sahip rakiplere karşı başarılı olması gereken bilinçli bir tercih olması gerektiğini düşünüyoruz. Orta seviyeli iyileştirme etkilerine karşı başarılı olursa bazı heyecan verici eşyalara gölge düşürebilir. Dolayısıyla Ağır Yara’yı biraz daha zayıflatıyor ama bu etkiye sahip eşyaların güç seviyelerini korumak için durumu telafi ediyoruz.

AĞIR YARA %30 İyileştirme Azaltması ⇒ %25 İyileştirme Azaltması

GÜÇLENDİRİLMİŞ AĞIR YARA %50 İyileştirme Azaltması ⇒ %40 İyileştirme Azaltması

Bu değişiklikler Ağır Yara uygulayan eşyaların yanı sıra Ağır Yara uygulayan yetenekler için de geçerli (Katarina, Kled, Singed, Varus ve Tutuştur).

Dikenli Yelek

PASİF Bir normal saldırıdan isabet aldığında saldıran rakibe 3 Büyü Hasarı ⇒ 4 Büyü Hasarı verir

AĞIR YARA %30 ⇒ %25 (Çivili Zırh için de geçerli)

Çivili Zırh

PASİF – DİKEN Bir normal saldırıdan isabet aldığında saldıran rakibe 10 (+%10 İlave Zırh) Büyü Hasarı ⇒ 10 (+%20 İlave Zırh) Büyü Hasarı verir

Celladın Çağrısı

SALDIRI GÜCÜ 15 ⇒ 20

AĞIR YARA %30 ⇒ %25 (Zaun Zincirkılıcı ve Fani Hatıratı için de geçerli)

Fani Hatıratı

PASİF – KAN ZEHİRLENMESİ Ağır Yara etkisindeki bir şampiyona 3 normal saldırı ⇒ 2 normal saldırı isabet ettirmek bu etkiyi güçlendirir

GÜÇLENDİRİLMİŞ AĞIR YARA %50 ⇒ %40

Zaun Zincirkılıcı

SALDIRI GÜCÜ 45 ⇒ 55

YETENEK HIZI 15 ⇒ 25

GÜÇLENDİRİLMİŞ AĞIR YARA %50 ⇒ %40

Bilinmezlik Küresi

YETENEK GÜCÜ 30 ⇒ 35

AĞIR YARA %30 ⇒ %25 (Morellonomikon ve Kimyasal Çürütücü için de geçerli)

Morellonomikon

YETENEK GÜCÜ 80 ⇒ 90

CAN 250 ⇒ 300

GÜÇLENDİRİLMİŞ AĞIR YARA %50 ⇒ %40

Kimyasal Çürütücü

YETENEK GÜCÜ 55 ⇒ 60

GÜÇLENDİRİLMİŞ AĞIR YARA %50 ⇒ %40

Büyücü Eşyaları

Yetenek gücü sağlayan ihtişamlı eşyaların güç seviyelerini birbirine yakın tutmak için genel bir düzenleme yapıyoruz. Özellikle Liandry’nin Istırabı ve Vadiyaran, Dayanıklılık Güncellemesi’yle beraber uzayan çatışma süreleri sayesinde bir anda güçlendi. Diğer yandan Hepbuz da bir süredir oldukça güçlüydü. Parçalanmış Kraliçe’nin Tacı’ysa güncellemeden önce bile zayıftı ve 12.10 Yaması’nda azalan ani hasarla birlikte cazipliğini iyice yitirdi. Son olarak Gece Tırpanı, YG suikastçılar tarafından pek tercih edilmiyordu ve ilgiye muhtaçtı.

Parçalanmış Kraliçe’nin Tacı

YETENEK GÜCÜ 60 ⇒ 70 (Ornn’un şaheser eşyası Durgu için 80 ⇒ 90)

Hepbuz

AKTİF- YAVAŞLATMA/SABİTLEME SÜRESİ 1,5 saniye ⇒ 1 saniye (Ornn’un şaheser eşyası Sonsuz Kış için de geçerli)

Liandry’nin Istırabı

EZİYET – YAKMA HASARI 60 (+%6 YG) (+%4 Azami Can) ⇒ 50 (+%6 YG) (+%4 Azami Can) (Ornn’un şaheser eşyası Liandry’nin Matemi için de geçerli)

Gece Tırpanı

YETENEK HIZI 15 ⇒ 25 (Ornn’un şaheser eşyası Akşam Gelgiti için 20 ⇒ 30)

ŞAMPİYON BAŞINA BEKLEME SÜRESİ 40 saniye ⇒ 30 saniye (Ornn’un şaheser eşyası Akşam Gelgiti için de geçerli)

Vadiyaran

YETENEK GÜCÜ 80 ⇒ 70 (Ornn’un şaheser eşyası Icathia’nın Laneti için 100 ⇒ 90)

Tank Eşyaları

Dayanıklılık Güncellemesi’nden beri tanklar genel olarak zorlanıyor. Sonuçta herkes daha dayanıklı olunca tank sınıfının asıl avantajı da nispeten zayıfladı. Diğer yandan zaten düşük olan hasarları herkesin direnci arttığı için eskisinden bile daha az. Bu yüzden hem ihtişamlı eşyalarındaki can niteliğini arttırıp öncelikli efsanevi eşyalarından kazanacakları yüksek dirençlere bir zemin oluşturuyoruz hem de bazı efsanevi eşyalarını güçlendiriyoruz.

Bami’nin Alevi

TOPLAM BEDEL 1100 Altın ⇒ 1000 Altın

BİRLEŞTİRME BEDELİ 300 Altın ⇒ 200 Altın

Buzateşi Eldiven

BİRLEŞTİRME BEDELİ 950 Altın ⇒ 1050 Altın (toplam bedeli değişmedi)

CAN 350 ⇒ 450 (Ornn’un şaheser eşyası Kırağısaçan Pençe için 500 ⇒ 600)

Günateşi Kalkanı

BİRLEŞTİRME BEDELİ 700 Altın ⇒ 800 Altın (toplam bedeli değişmedi)

CAN 350 ⇒ 450 (Ornn’un şaheser eşyası Ocakateşi Sorguç için 500 ⇒ 600)

Turbo Kimyasal Tankı

BİRLEŞTİRME BEDELİ 950 Altın ⇒ 1050 Altın (toplam bedeli değişmedi)

CAN 350 ⇒ 450 (Ornn’un şaheser eşyası Turbo Şarjlı Hexdeney için 500 ⇒ 600)

Cehennem Maskesi

BÜYÜ DİRENCİ 30 ⇒ 35

TUZ BUZ ET – İLAVE BÜYÜ DİRENCİ Lanetli rakip başına 7 İlave Büyü Direnci kazanırsın ⇒ Lanetli rakip başına 9 İlave Büyü Direnci kazanırsın

Şövalyenin Adağı

YETENEK HIZI 10 ⇒ 20

Randuin’in Alameti

ZIRH 80 ⇒ 90

Ruh Gömleği

BÜYÜ DİRENCİ 40 ⇒ 50

Zeke’nin Ahengi

ZIRH 25 ⇒ 35

Dövüşçü Eşyaları

Ölümün Dansı ve Malmortius’un Ağzı, Dayanıklılık Güncellemesi’nden önce bile epey popülerdi. Müdahalede bulunmadan önce onların güncelleme sonrasındaki durumlarını görmeyi bekliyorduk ve hâlâ güçlü olduklarından emin olduktan sonra bu eşyaları biraz zayıflatmaya karar verdik. Diğer yandan Mahvolmuş Kralın Kılıcı, Sterak’ın Güvencesi kadar olmasa da epey zayıfladı. Bu yüzden onları güçlendiriyoruz. Son olarak Kaniçen’e de biraz destek gerektiği için eşyanın suikastçılar yerine dövüşçülerin daha çok işine yaraması umuduyla ihtişamlı pasifini güçlendiriyoruz.

Ölümün Dansı

KARŞI KOY – İYİLEŞTİRME ORANI %140 İlave SG ⇒ %120 İlave SG

Mahvolmuş Kralın Kılıcı

CAN ÇALMA %7 ⇒ %8

Malmortius’un Ağzı

BEKLEME SÜRESİ 60 saniye ⇒ 75 saniye

Sterak’ın Güvencesi

YAKALAYAN PENÇELER – İLAVE SALDIRI GÜCÜ %40 Taban SG ⇒ %45 Taban SG

CAN SİMİDİ – KALKAN %70 İlave Can ⇒ %75 İlave Can

Kaniçen

İHTİŞAMLI PASİF Efsanevi eşya başına 5 Yetenek Hızı ⇒ Efsanevi eşya başına 7 Yetenek Hızı (Ornn’un şaheser eşyası Bitmez Açlık için de geçerli)

Kraken Katili

Çatışma süreleri uzayınca Kraken Katili de haliyle güçlendi. Bu yüzden üçüncü vuruşlarda verdiği ilave hasarı biraz törpülüyoruz.

DİZ ÇÖKTÜR – İLAVE GERÇEK HASAR 60 (+%45 İlave SG) ⇒ 50 (+%40 İlave SG) (Ornn’un şaheser eşyası Ejderin Fedakârlığı için de geçerli)

Umbra Mızrağı

Dayanıklılık Güncellemesi’nden bağımsız olarak Umbra Mızrağı biraz fazla görüş kontrolü sağlıyor. Dolayısıyla 12.7 Yaması’nda getirdiğimiz bekleme süresi güçlendirmesinin yarısını geri alıyoruz.

BEKLEME SÜRESİ 35 saniye ⇒ 40 saniye

Sistemler

An itibarıyla ilk kuleler resmen ateş ediyor. Yaptığımız güncellemede kulelere getirdiğimiz erken safha güçlendirmesini biraz abartıp erken koridor aşamalarındaki bazı agresif hamlelerin önüne geçmişiz. Dolayısıyla 12.10 Yaması’nda koridorda kuleye sarılıp ileri safhalara yönelik oynayan şampiyonlara böyle bir güvence sunmamak için kule hasarını bir nebze azaltıyoruz.

Dış Kuleler

HASAR Oyun başından 13:30’a kadar 167-391 ⇒ Oyun başından 13:30’a kadar 162-344 (Not: Kuleler şampiyonlara %120’ye kadar fazla hasar veriyor.)

Demacia Kupası

Demacia Clash Kupası’nın takım kurma aşaması 6 Haziran’da başladı, turnuvaysa 11 ve 12 Haziran’da başlıyor! Kupanın 2. haftasının takım kurma aşaması 20 Haziran’da başlıyor, turnuvalarsa 25 ve 26 Haziran’da gerçekleşiyor.

Davranış Sistemleri

Oyun sonu ekranındaki sohbet penceresi artık isteğe bağlı! Artık oyun sonu lobisinde yalnızca sohbet simgesine tıklarsanız veya sohbet mesajı girerseniz diğer oyuncuların yazdıklarını göreceksiniz. Ayrıca sohbet simgesine tıklayarak oyuncu mesajlarını açıp kapatabilirsiniz.

Giderilen Hatalar ve Yaşam Kalitesi Değişiklikleri

  • Qiyana’nın Q – Ixtal Bıçağı yeteneğinin bazen Qiyana’ya doğru hareket eden rakiplere hasar vermemesine yol açan hata giderildi (*Hatanın giderildiğinden neredeyse eminiz ancak son derece düşük tekrarlama oranı sebebiyle %100 emin olamıyoruz. Bu hata, 12.11 Yaması’nda radarımızda olmaya devam edecek.)
  • Sylas’ın Fiora’dan çaldığı R – Büyük Mücadele yeteneğinin iyileştirmesinin YG ile artmamasına yol açan hata giderildi.
  • E – Hop yeteneğiyle zıplarken bazı kitle kontrol etkileriyle engellenen Gnar’ın ilave saldırı hızı elde etmemesine yol açan hata giderildi.
  • Viego’nun Janna’yı ele geçirmesi sona erdiğinde Pasif – Pupa Yeli pasifine hâlâ sahip olmasına yol açan hata giderildi.
  • Bir rakip şampiyon Viego’nun ele geçirdiği Swain’in kullandığı E – Kımıldama yeteneğinin etkisi altındayken Viego başka bir şampiyonu ele geçirdiğinde E – Ecel Yolu yeteneğinin bekleme süresinin sıfırlanmasına yol açan hata giderildi.
  • Nidalee E – İlkel Güdü yeteneğini takım arkadaşları üzerinde kullandığında ilave saldırı hızı sağlamamasına yol açan hata giderildi.
  • Graves’in rün tercihinin, tetikleyemediği için Buzul Takviyesi’nden farklı bir rüne geçmemesine sebep olan hata giderildi (Hepbuz’lu Graves oynayanlardan özür dileriz).
  • Akshan R – Kısasa Kısas yeteneğini kullanırken rakibinden uzağa hareket ederse başının yön değiştirmesine yol açan hata giderildi.
  • Kassadin’in W – Cehennem Kılıcı yeteneğinin isabet halindeki görsel efektlerinin gösterilmemesine yol açan hata giderildi.
  • Sivir’in Q – Bıçaklı Bumerang yeteneği hedefine Savaş Sisi’nde isabet ettiğinde çıkan ses efektini takım arkadaşlarının bazen duymamasına yol açan hata giderildi.
  • Sterak’ın Güvencesi’nin ipucunun “Kalkanlar Tarafından Engellenen Hasar” sayacının doğru çalışmamasına yol açan hata giderildi.
  • Dış kuleler yıkıldığında can göstergelerinin patlamamasına yol açan hata giderildi.
  • İmparatorun Fermanı’nın Koordinasyonlu Atış adlı zayıflatma etkisinin simgesinin etkilenen oyuncunun zayıflatma göstergesinde görünmemesine yol açan hata giderildi.
  • Clash modunda oyuncunun bir Clash takımına neden giremediği gösterilirken meydana gelen görsel hata giderildi.
  • Oyun sonu ekranında en sonda yer alan üç oyuncunun raporlama menülerinin görünmemesine yol açan hata giderildi.
  • Oyun sonu ekranında fareyi sihirdar simgesinin üstüne getirince meydana gelen görsel hata giderildi.
  • Uzun isimlerin skor tablosundaki raporlama düğmesinin üzerini kapatmasına yol açan hata giderildi.
  • Oyuncunun sihirdar simgesinin iddia sıralamalarında görünmemesine yol açan hata giderildi.
Burak

Esporlab yazarı.
Neyse ki iki hakkım daha var.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

E-BÜLTEN’E ABONE OL

E-Bültene abone olarak espor dünyasında yer alan güncel haberlerden,
rehberler, röportajlar, pro dünyası ve benzeri tüm güncel haberlerden
önce sizin haberiniz olsun.

eksikgedik.com instagram takipçi satın al takipcihilesi.com cemre solmaz kimdir