6 dk. Serkan KÖSE 20.04.2022

VALORANT 4.08 Yaması’ndaki Jett Değişiklikleri

Riot Games imzalı VALORANT’ın sevilen ajanlarından Jett, 4.08 yamasıyla değişikliğe uğradı. İşte VALORANT resmi blogunda yayımlanan değişiklik metni:

Herkese selam, ben Alexander Mistakidis. VALORANT’taki ajan tasarımcılarından biriyim. Yakında Jett’e gelecek düzenlemelerle ilgili konuşmak üzere yanımda Ajan Tasarımcısı Jay Watford ve Oyun Tasarımcısı Sal Garozzo var.

Hiç yapmadığımız kadar ajan güncellemesi yapma sözü vermiştik ve güncellemeler geldikçe büyük bir kısmınız Jett’in ne âlemde olduğunu merak etti. Bir süredir Jett güncellemesi üzerinde çalışıyorduk ve bu güncellemeye mümkün olan en iyi şekilde yaklaşabilmek için bazı ek adımlar izledik. Oyunun sağlığı ve Jett oyuncuları için doğru hamleyi yapmak istedik. Bu değişiklikleri yapma sebebimizi bu makalede biraz daha detaylandıracağız.

JETT GÜCÜ

Jett’in betadaki en güçsüz ajanlardan biri olarak görülürken birden çoğu takım için vazgeçilmez hale gelmesi ajanın gücüne yönelik algıların ne kadar değiştiğini gösteriyor. Skor almak için savunmaları delip geçmesi ve etkileyici mekanik yetenekleri sayesinde öne çıkan performanslara olanak tanıması gibi sebeplerden dolayı Jett’in ajan kadrosuna kattıkları ekibimiz tarafından hep çok sevildi. Fakat oyundaki bazı etkileri VALORANT’n temel taktiksel döngüsünün sınırlarını endişe verici düzeylerde aşmaya başlamıştı.

Bu sorunu çözmek adına 4.08 Yaması’nda Jett’in Rüzgâr Gibi yeteneğine bir düzenleme yapıyoruz:

  • Rüzgâr Gibi
    • Yetenek tuşuna basıldıktan sonraki kısa bir gecikmenin ardından Jett yeteneğini etkinleştiriyor ve 12 saniye süren zaman aralığında tuşa tekrar basıldığında anında atılabiliyor.
    • Jett atıldığında veya zaman aralığı sona erdiğinde Rüzgâr Gibi yükü kayboluyor fakat ajan iki kere skor aldığında bu yükü tekrar dolduruyor.

Bu güncellemeyle, Jett’in yetenek kullanmadan önce durup düşünmesini ve sonrasında belli bir süreliğine sahip olduğu atılma gücüyle kendine has çılgın performanslar sergilemesini sağlayarak ajanı temel oyun döngüsü sınırlarının içine geri çekmek istiyoruz. Bu sayede diğer oyuncuların Jett’in kasten hamle yaptığını görebileceği ve anlayabileceği net işaretler oluşacak. Jett’in yeni atılma yeteneği oyuncuların kendini biraz ayarlamasını gerektirecek fakat oyunun sağlığını pekiştirirken Jett’in kimliğinden taviz vermemek için en iyi çözümün bu olduğunu düşünüyoruz.

Jett’in atılma yeteneği için onlarca prototip geliştirdik ve denedik ama hiçbiri yeterli olmadı. Bazı prototiplerde yetenek tuşuna iki kere basma özelliğinden kaçındık fakat bu zayıflatmaya rağmen yetenek oyuncular tarafından çok daha az sezilebilir oldu. Bazılarının da Jett oyuncuları açısından daha iyi olduğu halde çözmeyi amaçladığımız oyun sağlığı sorunlarını giderebileceğine ikna olmadık.

Oyuncular Jett’te ustalaştıkça ajanın atılma yeteneğinin taktiksel döngü üzerinde sağlıksız bir etki oluşturması bu sorunu vakit kaybetmeden çözmemiz gerektiğini gösterdi.

Jett’in atılma yeteneğiyle ilgili tespit ettiğimiz kilit sorunlar şunlardı:

  • Atılmanın hiçbir ön koşulu yoktu ve bu nedenle ajan herhangi bir şekilde kasıtlı olarak karar vermeye gerek duymadan kaçış gücünü kullanabiliyordu. Bu özgürlük Jett’e düzenli olarak bölgeleri ele geçirme veya yeteneğine başvurmadan alışılmadık yerleri tutma yetisi kazandırdı. Bu oyun tarzına hiçbir ajanın karşı koyması mümkün değildi. Jett’in oluşturduğu baskı özellikle de yüksek MMR değerindeki veya profesyonel karşılaşmalarda aşırıya kaçıyor ve hatta tat kaçıracak düzeylere ulaşıyordu.
  • Kasti karar verme gerekliliğinin bulunmaması Jett’in diğer ajanların bağlı olduğu taktiksel döngünün dışında oynadığını düşündürüyordu. Diğer ajanların başarılı olmak için dikkate aldığı oyuna uyum sağlama gerekliliğine sıklıkla boyun eğmesi gerekmiyordu çünkü tepkisel olarak kullandığı atılma yeteneği sayesinde kendi stratejik hatalarından veya rakiplerinin kafa patlattığı güzel taktiksel planlardan sıklıkla sıyrılabiliyordu.
  • Kontrol Uzmanı ajanlarla ilgili değişiklikler hakkında konuşurken ajanların kadrodaki diğer ajanlara oranla keskin olması ve hem net avantajlara hem de bedeli ödenmesini gerektiren fırsatlara sahip olmasının temel tasarım felsefelerimizden biri olduğunu belirtmiştik. Jett’in gücü, saldırı sırasında atılarak skor alması ve sorun yaşamadan kaçabileceği farklı görüş açılarını Op ile tutabilmesi, küçük bir bedel karşılığında kapsamlı bir etkiye sahip. Saldırı sırasındaki agresif gücünü mümkün olduğunca korumak fakat savunma sırasındaki Op gücünü azaltmak istiyoruz.
  • Yüksek koordineli oyunlarda bile karşı strateji yapması çok zor bir ajan ve anında kaçış imkânına sahip olması (anında atabildiği iki duman bulutunu da unutmamalı) diğer ajanların onunla mücadele etmek için kullandığı araçları önemsizleştiriyor.

Genel itibarıyla Jett’in gücünü gösterdiği anlara imza atmasını ve atılabilmesini hâlâ istiyoruz. Fakat ajana karşı koymanın mümkün olmasını ve Jett oyuncularının yeteneklerini kullanırken durup bir düşünmesini de istiyoruz.

PEKİ NEDEN BÖYLE BİR YAKLAŞIM SEÇTİK?

Genellikle bir ajanı zayıflattığımızda neden onun yerine kadronun geri kalanını güçlendirmediğimiz soruluyor. Jett’in tepkisel gücü diğer ajanlar için rekabete yer bırakmadı ve oyunun temel taktiksel döngüsüne baskı yaptı. Bu nedenle diğer ajanları aynı seviyeye çıkarmayı denemenin tehlikeli olduğunu düşündük.

Taktiksel döngümüzün sağlığı açısından silahlar ve haritalara bağlı olarak ajanların grup halinde dengeli çalışması önemli. Döngüyü kıran bir ajana karşı diğer ajanları güçlendirmek o an işimizi kolaylaştırmış gibi görünse de VALORANT için kilit öneme sahip taktiksel sistemine zarar vermemize sebep olur. Özetle dengeye yönelik hedefimiz oyunun rekabet bütünlüğünü ve taktiksel döngüsünü korumak. (VALORANT’ı Nasıl Dengeliyoruz yazımıza göz atabilirsiniz.)

Bu konu sadece Düellocular arasındaki mevcut dengeyle ilgili de değil çünkü Jett’in gücü Düellocu oyunculara zorlayıcı ve geçerli alternatifler oluşturulmasını daha da zorlaştırıyor. Ayrıca bazen diğer ajanları dengelemeyi de zorlaştırdığı oldu. Örneğin, 4.08 Yaması’nı yayınlamadan önce Sova zayıflatmasıyla ilgili endişelerimiz vardı çünkü Sova’nın yeteneği işbirliğine dayalı oyunlarda Jett’le baş etmek için birçoğunuzun elindeki kilit hamle. Tüm oyunu Jett’in etrafında yeniden düzenlemek yerine Jett’in atılma yeteneğini düzenlemek gerektiğini düşündük.

GELECEKTE JETT

Bu Jett düzenlemeleri sayesinde ajana mümkün olduğunca güçlü ve tepkisel olabileceği bir alan açmayı ve doğru kararlar vermesini sağlamayı umuyoruz. Jett’in kadrodaki eşsiz yerini korurken diğer ajanlara biraz nefes alma fırsatı vermeye kararlıyız. Ayrıca gelecekte VALORANT’ın temel taktiksel sisteminin korunduğundan da emin olmak istiyoruz.

Her zaman olduğu gibi bu değişikliklerin hedefini tutturduğundan emin olmak ve oyunu herkes için daha iyi hale getirmek adına düşüncelerinize kulak vereceğiz. Bunu okumaya vakit ayıran herkese teşekkürler!

Serkan KÖSE

Esporlab yazarı.
Neyse ki iki hakkım daha var.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-BÜLTEN’E ABONE OL

E-Bültene abone olarak espor dünyasında yer alan güncel haberlerden,
rehberler, röportajlar, pro dünyası ve benzeri tüm güncel haberlerden
önce sizin haberiniz olsun.

eksikgedik.com gamerdunyasi.com cemre.com takipçi satın al