Riot Games’in sevilen yapımlarından League of Legends 12.8 güncelleme notları paylaşıldı.
LoL 12.8 yamasıyla birlikte birçok şampiyon güncellendi. İşte League of Legends 12.8 yama notları şu şekilde:
“MSI! MSI!
Evet, yanlış duymadınız. 10 Mayıs’ta başlayacak 2022 Sezon Ortası Turnuvası‘nın oynanacağı yama bu! Küresel sahne için çok çeşitli şampiyon güçlendirmelerimiz ve zayıflatmalarımız var. Aynı zamanda uzun zamandır beklenen orta çaplı Swain güncellemesi de burada. İhtişamlı içerikler ve vitrin dönüm noktalarıyla ilgili en yeni gelişmeler de aşağıda. Sistem, Prestij Serisi Kara Ay Senna ve diğer tüm Kara Ay ve Kara Güneş şövalyeleri gelmeden yetişti. Son olarak da en yeni kostümlerimiz arasında zamanında deniz tuzu yutmuş birkaç avare var.
Önümüzdeki ay kimi destekleyeceksiniz?
Ayın 29’unda başlayacak CvB Şampiyonası için heyecan her geçen gün artarken siz de buradaki yama notlarından TFT’ye gelen minik değişiklikleri inceleyebilirsiniz.”
Kara Ay Aatrox, Kara Ay Senna, Prestij Kara Ay Senna, Kara Güneş Sejuani, Kara Güneş Sivir, Güneş Yiyen Kayle, Hain Gangplank ve Deniz Kurdu Yasuo 28 Nisan 2022 tarihinde çıkıyor.
Orta ölçekli güncellemeyle tüm yetenekleri düzenlendi.
Yüce General geri döndü ve artık kendisi daha da yüce. Swain son mini yenilemesinden sonra alt koridorda epey ün saldı ama Noxus’un ön cephelerinde yer alan bir komutan olarak, tekli koridorlardaki düşmanlarına da korku salması gerekiyor. Bu orta ölçekli güncellemenin amacı, Swain’in iş bitirebilmek için diğerlerine ihtiyaç duyan birinden çok, usta bir stratejist ve karanlık, şeytani diplomat olduğu statüyü tekrar canlandırabilmek.
Tüm yeteneklerinin mana bedellerinin iyileştirilmesi dışında kitle kontrolü becerisinde de değişiklikler yaptık. Swain artık dostlarının kitle kontrolü uyguladığı düşmanları kendine çekemiyor ama E yeteneğiyle sabitlediği herkesi çekebiliyor. Bu da onu, haritanın daha dar konumlarında çok tehlikeli bir hale getiriyor. Bu değişikliklerle, tüm rollerdeki Swain oyuncularının acımasız ama usta bir yönetici gibi hissetmesini istiyoruz, özellikle de Karanlığın Zirvesi’ni kullandığında. Bu yetenek artık Swain, düşmanlarının ruhlarını emmeye devam ettiği sürece etkin kalıyor. Bedeli neyse, ödenmeli.
TAYFLARDAN GELEN İYİLEŞTİRME Azami canın %4/5,5/7’si ⇒ 1/6/11/16. seviyelerde azami canın %4/5,5/7/9’u
TAYF BAŞINA AZAMİ CAN ARTIŞI 5 ⇒ 12
KALDIRILDIE-ÇEKİŞ MEKANİZMASI Swain artık Pasif – Kuzgun Sürüsü ile hareketi kısıtlanan düşmanlardan Tayf çekemiyor (bkz. E – Kımıldama)
HASAR 55/75/95/115/135 (+%40 YG) ⇒ 60/80/100/120/140 (+%38 YG)
FAZLADAN ATIŞ BAŞINA İLAVE HASAR 8,25/15/23,75/34,5/47,25 (+%6/8/10/12/14 YG) ⇒ 12/22/32/42/52 (+%8 YG)
AZAMİ HASAR (5 ATIŞ) 88/135/190/253/324 (+%64/72/80/88/96 YG) ⇒ 108/168/228/288/348 (+%70 YG)
BEKLEME SÜRESİ 9/7,5/6/4,5/3 saniye ⇒ 7/6/5/4/3 saniye
MANA BEDELİ 65/70/75/80/85 ⇒ 45/50/55/60/65
MANA BEDELİ 70/80/90/100/110 ⇒ 60/65/70/75/80
YENİBAKIŞ AÇISI FARKI W – İmparatorluğun Gözü yeteneğini sinyalle göstermek artık menzildeki görünür rakipleri takım sohbetinde belirtiyor (Twisted Fate ve Nocturne ultilerine benzer şekilde).
YENİZAVALLI PİYONLAR Artık ikinci defa kullanılarak E – Kımıldama ile yerine sabitlenen tüm şampiyonları kendine doğru çeker ve her birinden 1 Tayf elde eder.
KALDIRILDISESSİZ FEDAKÂRLIK Swain rakipleri çektiğinde artık hasar vermiyor.
YENİGERÇEK BİR VİZYONER Artık yerine sabitlenen tüm rakipler için görüş sağlıyor.
YENİİBLİS İNDİRİMİ E – Kımıldama yeteneğinin bekleme süresi R – Karanlığın Zirvesi sırasında %20 azalıyor.
BEKLEME SÜRESİ 120 saniye ⇒ 100/80/60 saniye
SANİYE BAŞINA EMME HASARI 35/50/65 (+%14 YG) ⇒ 20/40/60 (+%10 YG)
SANİYE BAŞINA CAN ÇALMA 20/35/40 (+%16 YG) ⇒ 15/40/65 (+%25 YG)
KALDIRILDIBÜYÜK KUŞ Artık Swain’e 125/200/275 İlave Can kazandırmıyor.
KALDIRILDIETKİN KALDIĞI SÜRE 12 saniye ⇒ İblis Gücü‘ne bağlı
GÜNCELLENDİİBLİS GÜCÜ Karanlığın Zirvesi‘ni etkinleştirmek Swain’e 50 İblis Gücü kazandırır. Bu güç, saniyede 10 azalır. Karanlığın Zirvesi 5 saniye etkin kaldıktan sonra Swain’in İblis Gücü saniyede 15 azalmaya başlar.
YENİRUH ÇALAN Swain, rakip şampiyonlardan can çalarken saniyede 20 İblis Gücü kazanır.
GÜNCELLENDİBÜYÜK İBLİS ENERJİSİ Karanlığın Zirvesi 2 saniye etkin kaldıktan sonra Swain ultisini R – İblis Ateşi olarak yeniden kullanabilir. R – İblis Ateşi yalnızca bir kere kullanılabilir ve Karanlığın Zirvesi‘nin sonlanmasına sebep olmaz.
HASAR 100/150/200 (+%50 YG) ⇒ 150/225/300 (+%60 YG)
YENİYANGIN VAR! İblis Ateşi artık 1,5 saniye içinde azalacak şekilde rakipleri %60 yavaşlatıyor.
KALDIRILDIYOK ÖYLE ÇALMA İblis Ateşi artık düşmanlardan çalınan cana bağlı olarak ilave hasar vurmuyor.
Micinlerin sağladığı pasif hasar oranı arttı. W’nun azami taban iyileştirmesi arttı.
Kozmik Koruyucu gezginimiz bu aralar dolaşmaktan çok koruyuculuk yapmak zorunda kalıyor. Bu değişiklikler, onun hem koridor arkadaşına göz kulak olmasına hem de koridoru terk etmesine haritada gezinmesine yardımcı olacak.
SALDIRILARDA İLAVE BÜYÜ HASARI 30 (5 Tını başına +12) (+%30 YG) ⇒ 35 (5 Tını başına +14) (+%30 YG)
AZAMİ İYİLEŞTİRME 55/95/135/175/215 (+%60 YG) ⇒ 60/105/150/195/240 (+%60 YG)
R’nin bekleme süresi artık seviyeye bağlı olarak azalıyor.
Ezreal hem tekli sırada hem de profesyonel düzeyde güç açısından sınırda duruyor diyebiliriz. Oyun ilerledikçe ultisini daha sık kullanarak şaşalı, büyük hareketler yapma fırsatını sunmak istiyoruz. Üsse dönerken gözünüz açık olsun…
BEKLEME SÜRESİ Tüm seviyelerde 120 saniye ⇒ 120/105/90 saniye
W’nun şampiyonlardan sağladığı iyileşme arttı.
Fiddlesticks oyunun orta safhalarında hayata tutunmakta biraz zorlanıyor. Oyun ilerledikçe savunmaya yönelik gücü iyice azalan W’sunu güçlendirerek korkuluğumuzun hayatta kalma becerisini biraz arttırdık.
ŞAMPİYONLARDAN SAĞLANAN İYİLEŞTİRME YÜZDESİ %30/35/40/45/50 ⇒ %30/40/50/60/70 (minyonlara karşı hâlâ %15)
W’nun sabitleme süresi arttı. Canavarlara karşı hasar azalması kaldırıldı. E kapanları artık daha çabuk yenileniyor ve canavarlara karşı hasar azalması ilk kapan için kaldırıldı.
Gösterilerden çok hoşlanan biri olsa da Jhin, bir süredir pek bir gösteri sergileyemiyordu. Özellikle de rakiplerini pozisyon dışında yakaladığı durumlarda sahneyi istediği gibi dizebilmesi için gücünü biraz arttırıyoruz. Ayrıca W ve E yetenekleriyle orman kamplarını daha hızlı temizleyebilmesini istiyoruz. Bu sayede orman Jhin’i %44,44 kazanma oranına ulaştırabileceğiz. 😉
SABİTLEME SÜRESİ 1/1,25/1,5/1,75/2 saniye ⇒ 1,25/1,5/1,75/2/2,25 saniye
KALDIRILDIKUKLA CANAVARLAR Canavarlara karşı hasar artık %25 azalmıyor (minyonlara ve çağırılan birimlere karşı hasarı değişmedi)
KAPAN YENİLENME SÜRESİ 28/25/22/19/16 saniye ⇒ 24/21,5/19/16,5/14 saniye
KALDIRILDIORMAN MI JHIN?! İlk Nilüfer Kapanı artık canavarlara ve yoldaşlara %35 daha az hasar vermiyor (minyonlara yönelik hasarı değişmedi).
Taban canı azaldı.
Jinx sezonun başından beri alt koridorun canına okuyor. İleri safhalarda yarattığı kaosu azaltmak yerine, erken safhalardaki dayanıklılığını biraz azaltıyoruz.
TABAN CAN 610 ⇒ 560
Pasifinin tetiklenme yetenek gücü oranı arttı. W’nun yetenek gücü oranı azaldı. R kalkanının yetenek gücü oranı arttı.
YG Kai’Sa şu anda uzaklardan sürekli W atarak rakiplerini eritiyor. (Üzgünüz ARAM oyuncuları.) Oynanma şeklini bundan biraz uzaklaştırıp pasifini bir defa tetiklemeye çalıştığı bir senaryoya dönüştürmek istiyoruz. Bu değişiklikle YG Kai’Sa, hâlâ genel olarak saldırı hızına ihtiyaç duyan ve pasifini birden fazla defa tetiklediği SG dizilimlerinden farklı olacak. Bu değişikliklerin, hem bütün niteliklerinin daha iyi sonuçlar vermesini hem de oynanış tarzının şampiyonun kimliğiyle daha iyi bağdaşmasını sağlayacağını umuyoruz.
TAM PLAZMA YÜKLERİ TÜKETİLDİĞİNDE VERİLEN İLAVE BÜYÜ HASARI %15 (100 YG başına +%2,5) ⇒ Hedefin eksik canının %15’i (100 YG başına +%5)
BÜYÜ HASARI 30/55/80/105/130 (+%130 SG) (+%70 YG) ⇒ 30/55/80/105/130 (+%130 SG) (+%45 YG)
KALKAN GÜCÜ 75/100/125 (+%100/150/200 SG) (+%75 YG) ⇒ 75/100/125 (+%100/150/200 SG) (+%100 YG)
Q kalkanının yetenek gücü oranı arttı. E’nin yetenek gücü oranı arttı.
11.24b Yaması’nda pasifine gelen zayıflatmadan beri Kassadin oldukça zayıf bir konumda. Her zaman açık olan pasifi yerine etkin olarak kullandığı yetenekleri güçlendirerek büyücü düşmanı bir büyücü olarak gücünü ön plana çıkarmak istiyoruz.
BÜYÜ KALKANI 40/70/100/130/160 (+%30 YG) ⇒ 60/90/120/150/180 (+%40 YG)
BÜYÜ HASARI 80/105/130/155/180 (+%80 YG) ⇒ 80/105/130/155/180 (+%85 YG)
Pasif hareket hızı arttı. Artık 6 ve 11. seviyelerde daha çok artıyor.
Mordekaiser üst koridorda tutunmakta biraz zorluk yaşıyordu. Bu yüzden Demir Hortlak’ın hareket hızını biraz geri veriyoruz. Bu, düşmanlarına iyice yakın durabilmesini sağlayacak. Mıknatıs gibi. Hani o da demirden ya… Tamam, tamam, vurmayın.
İLAVE HAREKET HIZI Her seviyede %3 ⇒ 1/6/11. seviyelerde %3/6/9
W’nun bekleme süresi azaldı. Yoğunlaşmadan R kullanımında havaya savurma süresi arttı. Yoğunlaştığında yeteneğin ilerleme hızı ve geri savurma mesafesi arttı. İptal edildiğindeki bekleme süresi iadesi azaldı.
Poppy’nin R yeteneğini her iki formunda da biraz güçlendirerek kahramana yakışır bir ultiye benzemesini istiyoruz. W’nun daha sık kullanılacak olması da o sinir bozucu, uçan kaçan şampiyonları daha iyi kontrol edebilmesini sağlayacak.
BEKLEME SÜRESİ 24/22/20/18/16 saniye ⇒ 20/18/16/14/12 saniye
YOĞUNLAŞMADAN HAVAYA SAVURMA SÜRESİ 0,75 saniye ⇒ 1 saniye
YETENEK İLERLEME HIZI 2000 ⇒ 2500
YOĞUNLAŞTIĞINDA GERİ SAVURMA MESAFESİ 2400 ⇒ 3400
YOĞUNLAŞMA İPTAL EDİLDİĞİNDE BEKLEME SÜRESİ İADESİ 30 saniye ⇒ 15 saniye
Pasifi Buz Zırh‘ın bekleme süresi artık seviyeye bağlı olarak azalıyor.
Sejuani’nin en güçlü yanlarından biri, korkutucu bir biçimde çatışma başlatma becerisi. Ancak bu korkusuz girişleri, oyunun ileri safhalarında genellikle dürtmeler ve kısa çatışmalar yüzünden yarıda kalıyor. Bu değişiklikle, Sejuani ve Bristle daha hızlı toparlanıp Buzdoğanların gücünü herkese gösterebilecek.
BUZ ZIRH BEKLEME SÜRESİ Sejuani’nin Buz Zırh‘ı 12 saniye sonra etkinleşir. ⇒ 1-18. seviyelerde 12-6 saniye boyunca rakip şampiyonlardan ya da canavarlardan hasar almadığında etkinleşir.
W iyileştirmesinin yetenek gücü oranı azaldı.
Soraka’nın orta ve ileri safhalardaki iyileştirme gücünü doğrudan azaltıyoruz. Şu anda iyileştirme becerisi, özellikle de sürekli W’sunu kullanabildiği daha uzun çatışmalarda fazlasıyla güçlü.
İYİLEŞTİRME 100/135/170/205/240 (+%70 YG) ⇒ 100/130/160/190/220 (+%65 YG)
R’nin bekleme süresi azaldı.
Sylas tüm beceri düzeylerinde biraz zayıf kalıyor ve zincirlerini azıcık rahatlatma zamanı gelmiş. Koridor aşamasındaki gücünü arttırmak yerine, yetenek setinin en heyecan verici ve yaratıcı kısmını daha sık kullanmasını sağlayarak onu daha iyi bir karşı seçim haline getirmek istiyoruz.
BEKLEME SÜRESİ 100/70/40 saniye ⇒ 80/55/30 saniye
Saldırı gücü büyüme oranı arttı.
Tristana zamanla güçlenen kimliğini kaybetmeye başladı. Oyunun ileri safhalarındaki gücünü biraz arttırdık. Artık erken safhalarda kartopu etkisini yakalamak için Keskin Sağanak’la birlikte tüm gücüyle saldırmak zorunda kalmayacak.
SG BÜYÜME ORANI 3,3 ⇒ 3,7
Q ve W’nun yetenek gücü oranı arttı.
Vel’Koz biraz güçsüz bir durumda. Biz de o geometrik yetenek atışları hedefe isabet ettiğinde daha etkili olsun istiyoruz. Bu, orta koridordaki düşmanları üzerinde daha iyi “araştırma” yapabilmesini (ya da destek olarak daha çok skor çalabilmesini :D) sağlayacak.
BÜYÜ HASARI 80/120/160/200/240 (+%80 YG) ⇒ 80/120/160/200/240 (+%90 YG)
BİRİNCİL BÜYÜ HASARI 30/50/70/90/110 (+%15 YG) ⇒ 30/50/70/90/110 (+%20 YG)
Taban zırhı arttı.
Vladimir bir süredir ne profesyonel düzeyde ne de üst koridorda kendine yer bulabiliyor. Fakat kendisi yine de orta koridorda oldukça güçlü bir konumda. Erken safhalardaki dayanıklılığını arttırarak yakın dövüşçülere karşı biraz daha fazla hayatta kalabilmesini sağlıyoruz.
TABAN ZIRH 23 ⇒ 27
Q’nun taban hasarı ve bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde arttı.
Xayah’nın zırh deşme dizilimi hem profesyonel düzeyde hem de tekli sırada çok güçlü bir hale geldi ve dürtme gücü, maalesef koridorda rakiplere pek fazla karşı oyun imkânı sunmuyor. Bu dizilimlerde genellikle ilk olarak Q yeteneğine ağırlık verildiği için, ileri seviyelerdeki gücünü biraz azaltarak zırh deşme odaklı Xayah’nın albenisini azaltıyoruz.
BIÇAK BAŞINA Q HASARI 45/65/85/105/125 (+%50 İlave SG) ⇒ 45/60/75/90/105 (+%50 İlave SG)
BEKLEME SÜRESİ 10/9/8/7/6 saniye ⇒ 10/9,5/9/8,5/8 saniye
E’nin sersemletme süresi arttı.
Yüksek Büyücü, 2022 Sezonu boyunca gitgide alçalmaya başlamıştı. Düşmanlar yakınına geldiğinde zayıf olması gerekiyor ama mevcut sersemletme süresi ona herhangi bir kaçış imkânı sunamayacak kadar kısa. Tüm mesafelerdeki sersemletme süresini arttırarak ideal bir menzile ulaşması için ona fırsat tanıyor ve uzaklardan isabet eden yetenek atışlarını daha tatmin edici hale getiriyoruz.
SERSEMLETME SÜRESİ 0,5-2 saniye (mesafeye bağlı olarak) ⇒ 0,75-2,25 saniye (mesafeye bağlı olarak)
Q ve R’nin mana bedeli azaldı.
Zoe gerçekten de çok ama çok yaşlı olsa da diğer büyücülerin aksine mana sorunlarını atlatmakta zorluk çekiyor. Genellikle tamamen hasar odaklı eşyalara yöneldiği ve Gözyaşı’yla da çok hoşlaşmadığı için mana bedellerini düşürerek ona yardımcı oluyoruz. Bu, özellikle de koridor aşamasından sonra, gittikçe daha fazla Q kullanımı gerektiren minyon temizleme işlemine yardımcı olacak.
MANA BEDELİ 50/55/60/65/70 ⇒ 40/45/50/55/60
MANA BEDELİ 50 ⇒ 40
Hem Kronometre’yi hem de birleştiği eşyaları birlikte kullanabilmek, oyun içinde oldukça rahatsız edici bazı durumlara yol açabiliyordu. Bu yüzden bu ikili kullanımı kaldırıyoruz.
KALDIRILDIEN GÜZEL SAAT Halihazırda Koruyucu Melek veya Zhonya’nın Kumsaati’ne sahipseniz artık Kronometre satın alamayacaksınız.
En son yamayla gelen usta işi dönüm noktaları gibi, vitrin dönüm noktaları da etkinlik kapsülü alanlara ilave hediyeler sunuyor. Ancak vitrin dönüm noktaları yalnızca bir defa tamamlanabiliyor. İlk başta duyurulduklarından beri vitrin dönüm noktalarında büyük çaplı değişiklikler yaptık! Vitrin dönüm noktaları artık yeni çıkan vitrin ürünlerini toplamanın en iyi yolu haline geldi.
Bundan sonra vitrin dönüm noktalarının ilerlemelerini yama notlarında anlatmayacağız ama bu ilki olduğu için sistemin nasıl çalıştığından biraz bahsetmek istiyoruz. Ayrıca, bu yeni sistemin çıkışını kutlamak adına Tutulma Şövalyeleri gelecekteki vitrinlere kıyasla biraz daha makul olacak.
BAŞLANGIÇ PARTİSİ Vitrin etkinleştiğinde herkese 1 Tutulma 2022 Kapsülü (bu kapsüller ilerleme ödüllerine de sayılacak!) ve 1 Tutulma 2022 Tut-Çek Çantası hediye eden bir görev açılacak! Bu, vitrin etkinlikleriyle birlikte gelen standart, bedelsiz görev zincirine ek olarak verilecek.
1 KAPSÜL Tutulma Şövalyeleri 2022 Simgesi
3 KAPSÜL Prestij Tutulma Şövalyesi Senna İfadesi + 5 İhtişamlı Öz
5 KAPSÜL Rasgele Kalıcı Tutulma 2022 Destansı Kostümü (Kara Ay Aatrox, Kara Ay Senna, Kara Güneş Sejuani, Güneş Yiyen Kayle) + 15 İhtişamlı Öz
10 KAPSÜL Rasgele Kalıcı Tutulma 2022 Destansı Kostümü + 20 İhtişamlı Öz
15 KAPSÜL Rasgele Kalıcı Tutulma 2022 Destansı Kostümü + 25 İhtişamlı Öz
20 KAPSÜL Rasgele Kalıcı Tutulma 2022 Destansı Kostümü + Tutulma 2022 Tut-Çek Çantası + 30 İhtişamlı Öz
25 KAPSÜL 2 Tutulma 2022 Tut-Çek Çantası + 30 İhtişamlı Öz
TOPLAM ÖDÜLLER 25 Tutulma Kapsülü + Tutulma Şövalyeleri 2022 Simgesi + Prestij Tutulma Şövalyesi Senna İfadesi + Dört Kalıcı Tutulma 2022 Destansı Kostümünün Hepsi + 3 Tutulma 2022 Tut-Çek Çantası + 125 İhtişamlı Öz
Prestij Kara Ay Senna, Tutulma Şövalyeleri Vitrini boyunca 125 İhtişamlı Öz karşılığında İhtişamlı Mağaza’dan alınabilecek. (Tutulma 2022 Vitrin Dönüm Noktalarını tamamlamak tam olarak 125 İhtişamlı Öz kazandırıyor.) Ardından doğrudan ihtişamlı öz karşılığında alınamayacak fakat yükleme ekranı çerçevesi olmayan versiyonu ganimetlere ve yeniden işleme havuzuna eklenecek.
Çıkış öncesindeki usta işi dönüm noktaları düzenlemelerimiz uzun vadedeki ihtişamlı öz miktarlarına göre biraz zayıf kalmıştı. Son dönüm noktası ödülünü, sistem etkinleştikten birkaç saat sonra biraz arttırdık ve herkesin görmesi için buraya da yazıyoruz.
25 USTA İŞİ SANDIK 5 İhtişamlı Öz ve 1350 RP veya üstü değerde 1 Kostüm Kristali ⇒ 10 İhtişamlı Öz ve 1350 RP veya üstü değerde 1 Kostüm Kristali
Bu yamada, eksikliği telafi etmek için birkaç ufak şey daha ekliyoruz.
GERİYE DÖNÜK ÖDÜLLER Güncellemeden önce 25 Usta İşi Sandık dönüm noktasını tamamlayan oyunculara, tamamladıkları her sefer için ilave 5 İhtişamlı Öz verilecek.
HEDİYE Herkese 10 İhtişamlı Öz hediye eden bir görev verilecek.
Piltover Clash Turnuvası’nın ikinci hafta sonunun takım kurma aşaması 25 Nisan’da başlayacak ve turnuvalar 30 Nisan ve 1 Mayıs’ta gerçekleşecek.