Riot Games’in sevilen yapımlarından League of Legends 12.6 güncelleme notları paylaşıldı.
LoL 12.6 yamasıyla birlikte birçok şampiyon güncellendi. İşte League of Legends 12.6 yama notları şu şekilde:
12.6 Yaması’nda timin bir parçası olun!
Anima Timi’nden bahsediyoruz tabii ki. 12.5’te getirdiğimiz yama ortası denge değişikliklerinin üstünden epey zaman geçti. Dolayısıyla bu hafta sizi bekleyen çok şey var. Bilimkurgu temalı yeni kostümlerimize ek olarak bir sürü güçlendirme ve zayıflatma, Rengar’a bazı düzenlemeler ve hayatta kalma kabiliyeti sunan eşyalarla rünlere sistemsel değişiklikler getiriyoruz. Ayrıca İhtişamlı İçerik Yenilemesi’nin 1. aşaması nihayet başlıyor! İhtişamlı özler, İhtişamlı Mağaza, geri dönen Prestij Serisi kostümler ve 2. aşama hakkında ayrıntılı bilgi için okumaya devam edin.
Neyse, biz Vadi’ye geri dönüyoruz. Duyduğumuza göre şüpheli bir şeyler dönüyormuş, bakalım bir…
Birlikte suçlulara karşı savaştığınız 5 kişilik meka ekibiniz henüz çevrimiçi değil mi? Merak etmeyin, TFT yama notlarında onları beklerken en sevdiğiniz otomatik Savaş Tavşanı savaş modu hakkında bilgi edinebilirsiniz!
Öncü Savaş Tavşanı Riven, Savaş Tavşanı Miss Fortune, Savaş Yarasası Vayne, Savaş Kurdu Sylas, Savaş Kedisi Jinx ve Prestij Savaş Kedisi Jinx 31 Mart 2022 tarihinde çıkıyor.
Can büyüme oranı arttı.
Minik bir kuş bize Azir’in zayıf olduğunu söyledi ve verileri incelediğimizde kuşun haklı olduğunu gördük. Zamanla güçlenen şampiyonların meta olduğu bir dönemde avantajlı olması gerekirken, profesyonel düzeyde çok az tercih edilmesi şüphelerimizi doğruladı. Bu yüzden Shurima’nın İmparatoru’na tüm beceri düzeylerinde yardımcı olacak bazı taban nitelik güçlendirmeleri getiriyoruz.
R’nin taban hasarı arttı.
Darius dövüşçü eşyası değişikliklerinden sonra diğer ezergeçerlere bir türlü yetişemiyor. Dolayısıyla ona sağlam bir hasar artışı getiriyoruz. Hatırlatma: Ultisinin toplam hasarı pasif yüklerine bağlı olarak %100’e kadar artabiliyor.
ASGARİ GERÇEK HASAR 100/200/300 (+%75 İlave SG) ⇒ 125/250/375 (+%75 İlave SG)
Q ve E’nin taban hasarı ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Tankarim profesyonel düzeyde yine dehşet saçıyor. Bu sebeple bazı yeteneklerinin taban hasarını azaltarak daha iyi bir oynanış sunuyoruz.
TABAN HASAR 60/97/134/171/208 (+%85 İlave SG) ⇒ 60/90/120/150/180 (+%85 İlave SG)
ASGARİ TOPLAM HASAR 30/50/70/90/110 (+%55 İlave SG) ⇒ 30/45/60/75/90 (+%55 İlave SG)
AZAMİ TOPLAM HASAR 60/100/140/180/220 (+%110 İlave SG) ⇒ 60/90/120/150/180 (+%110 İlave SG)
R’ye yaşam kalitesi değişikliği yapıldı ve birçok hata giderildi.
Bu bölümde denge değişiklikleri getirmek yerine birçok hatayı gideriyor ve Illaoi’nin ultisini dokunaçlarını daha iyi kontrol etmesini sağlayacak şekilde güncelliyoruz.
GÜNCELLENDİÇIK KARŞIMA R – İlahi Ders yeteneği kullanıldığında Illaoi artık imlece doğru bakıyor ve böylece dokunaçlar daha avantajlı yerlerde ortaya çıkıyor.
Taban canı arttı. W’nun taban hasarı arttı.
Jax bir süredir vasat durumda. Dolayısıyla eşyalarla güç artışı edinmesine yardım etmek için erken safhalardaki gücünü biraz arttırıyoruz. İlk başta gerçek bir silahı olmasa da onu artık biraz daha önceden alabiliyor. :^)
TABAN CAN 593 ⇒ 615
BÜYÜ HASARI 40/75/110/145/180 (+%60 YG) ⇒ 50/85/120/155/190 (+%60 YG)
İnsan Hali’nin W’sunun mana bedeli azaldı; E’nin mana bedeli ileri safhalarda azaldı ve menzili arttı. Puma Hali’nin W’sunun hasar alanı büyüdü.
Nidalee İnsan Hali’ndeyken manaya aç bir avcıya dönüşüyor ama yetenek seti genel olarak büyücülerin kullanamadığı ihtişamlı eşyalara daha uygun. İşlevsel yeteneklerine daha sık erişebilmesini sağlıyor ve alan etkili menzilini arttırıyoruz. Böylece rakiplerini ve orman kamplarını daha etkili bir şekilde pençeleyebilecek. Son olarak iyileşme sağlayan yeteneğinin menzili epey kısıtlıydı (özellikle de başka bir sürü konum kısıtlaması olan bir şampiyona göre). Bu yüzden onu Vahşi Pusu menziline uygun olacak şekilde arttırıyoruz. Tüm bunlar onu bütün beceri düzeylerinde daha erişilebilir ve güçlü bir seçeneğe dönüştürecektir.
MANA BEDELİ 40/45/50/55/60 ⇒ 30/35/40/45/50
MANA BEDELİ 50/60/70/89/90 ⇒ 50/55/60/65/70
KULLANIM MENZİLİ 600 ⇒ 900 (artık W – Vahşi Pusu yeteneğinin menziliyle aynı)
ALAN ETKİLİ HASAR MENZİLİ 225 ⇒ 250
Vahşet yüklerine, atlayışlarına ve Kemikdiş Kolye’ye pasif düzenlemeleri yapıldı; Vahşet yükleri için yeni bir kaynak çubuğu eklendi. Q’nun normal saldırıları artık her zaman kritik vuruş yapıyor; hasarı artık kritik vuruş ihtimaline bağlı olarak artıyor; artık etkilerini kulelere de uyguluyor ama bitkilere uygulamıyor. E’nin atlayış sırasındaki kullanım süresi kaldırıldı; artık hedefe yönelik Gerçek Görüş ve bir miktar normal görüş sağlıyor. Artık R de hedefe yönelik bir miktar görüş sağlıyor.
Büyük kedimizin yetenek setinde büyük değişikliklere gidiyoruz! Hedefimiz Rengar’ın oynanışını cilalamak, mevcut oynanış tarzını korumak ve dizilimlerini netleştirmek. Aşırı güçlenmemesi için Q’nun kritik vuruş hasarı oranını yakından takip edeceğiz. Ayrıca Q’nun etkilerini artık bitkilere uygulamaması, bu mekaniği Vahşet yükü biriktirmek için kullanan deneyimli oyuncuların hoşuna gitmeyebilir. Fakat bu sağlıksız mekaniği uzun vadede destekleyemeyeceğimizi düşündüğümüz için yetenek setinin daha erişilebilir bölümlerine aktardık.
GÜNCELLENDİGEL PİSİ PİSİ Rengar’ın bir sonraki atlayışı yalnızca 0 Vahşet yüküne sahipseniz 1 Vahşet yükü kazandırır ⇒ Rengar’ın bir sonraki atlayışı tüm Vahşet yüklerini kaybetmişseniz 1 Vahşet yükü kazandırır (bir sonraki atlayışından önce ne kadar Vahşet yükü kazandığına bakılmaz)
GÜNCELLENDİMİYAVRİKA ATLAYIŞLAR Rengar artık 0,3-0,45 saniyelik bir sayacı beklemek yerine çalıda veya kamuflaj etkisinin altında (ya da Senna’nın E – Kara Sis’in Laneti yeteneğinin kamuflaj etkisi altında) 0,35 saniye geçirdikten sonra tutarlı bir şekilde atlayabiliyor (atlayış menzili çeşitliliği telafi etmesi için biraz arttırıldı).
YENİVAHŞİ PİSİ Rengar artık kaç Vahşet yüküne sahip olduğunu gösteren bir kaynak çubuğuna sahip (atlayışlarla üretilen yükler farklı renkle gösterildiği için bir sonraki atlayışınızda Vahşet yükü kazanıp kazanmayacağını anlayabilirsiniz).
TÜM VAHŞET YÜKLERİNİN KAYBOLMA SÜRESİ Çatışma dışında 8 saniye ⇒ Çatışma dışında 10 saniye
KEMİKDİŞ KOLYE’NİN ALT ETME SÜRESİ Bir rakip şampiyona hasar verdikten sonraki 1,5 saniye içinde ⇒ Bir rakip şampiyona hasar verdikten sonraki 3 saniye içinde
YENİYABAN SALDIRILAR Rengar’ın Q ile güçlendirilmiş normal saldırıları artık her zaman kritik vuruş yapıyor. Normal kritik vuruş hasarı yerine her %1 Kritik Vuruş İhtimali, bu güçlendirilmiş saldırıların hasarını %0,66 arttırıyor (Ebedi Kılıç’ın Kusursuzluk pasifiyle %0,99).
GÜNCELLENDİTIRMALAMA TAHTASI Q – Yabani yeteneğinin etkileri artık kulelere yönelik normal saldırılara da uygulanıyor.
GÜNCELLENDİKEDİ OTU DEĞİL O Q – Yabani yeteneğinin etkileri artık bitkilere yönelik normal saldırılara uygulanmıyor.
GÜNCELLENDİSERİ ATIŞ Rengar artık E – Bola Atışı yeteneğini atlayış sırasında anında kullanabiliyor (kullanım süresi yok).
YENİCE EEE! Artık isabet alan ilk rakibin etrafındaki 150 birimlik alanda 2 saniyeliğine Gerçek Görüş ve normal görüş sağlıyor.
GÜNCELLENDİAVI İÇGÜDÜSÜ Artık yalnızca Gerçek Görüş değil en yakındaki rakibin etrafındaki 100 birimlik alanda normal görüş de sağlıyor.
E artık kritik vuruş başına bekleme süresinde daha az azalma sağlıyor. R’nin bekleme süresi arttı.
Tryndamere yüksek beceri düzeylerinde fazla güçlü. Yetenek seti, yetenek hızıyla birlikte fazla güçleniyor. Dolayısıyla eşyalarla kazandığı yüksek miktarda yetenek setini hesaba katarak bekleme sürelerini yeniden düzenliyoruz.
KRİTİK VURUŞ BAŞINA BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA 1 saniye (şampiyonlara yönelik kritik vuruşlarda 2 saniye) ⇒ 0,75 saniye (şampiyonlara yönelik kritik vuruşlarda 1,5 saniye)
BEKLEME SÜRESİ 110/100/90 saniye ⇒ 130/110/90 saniye
Geçen yıl ihtişamlı eşyaların çıkışıyla birlikte, özellikle de erken safhalarda etkili birçok hayatta kalma eşyası seçeneği eklendi. Hayatta kalma kabiliyetinin ihtişamlı eşyalar için mecburi olduğunu düşünüyoruz ama bu seçenekler şu anda altın bedellerine kıyasla çok fazla güçlendiriyor.
Hayatta kalma ve güç arasındaki avantajlar ve dezavantajları daha önemli hale getirmek için can çalma sunan bazı seçenekleri altın bedellerini daha iyi yansıtacak şekilde düzenliyoruz. Böylece bu eşyalardan birden fazla alıp can çalarak tanklaşan şampiyonları ve hayatta kalma kabiliyeti sayesinde çabucak sonlanan takasları daha az göreceksiniz. Son olarak dövüşçü eşyaları sistemini bu listeye dahil etmedik çünkü söz konusu değişiklikleri kısa süre önce yapmıştık ve hayatta kalma kabiliyeti ile güç arasındaki dengeyi korumakta epey iyi bir iş çıkardık.
CAN ÇALMA %10 ⇒ %8 (Ornn’un şaheser eşyası Kan Koruması için %12 ⇒ %10)
KALKAN MİKTARI 1-18. seviyelerde 275-650 ⇒ 1-18. seviyelerde 275-700 (aynısı Kan Koruması için de geçerli)
İHTİŞAMLI PASİF Diğer efsanevi eşyaların her birine 5 İlave SG ve 50 İlave Can kazandırır ⇒ Diğer efsanevi eşyaların her birine 5 İlave SG ve 70 Can kazandırır (aynısı Kan Koruması için de geçerli)
CAN ÇALMA %10 ⇒ %8
CAN ÇALMA %10 ⇒ %8
Yukarıdaki hayatta kalma eşyası değişiklikleriyle bağlantılı olarak bazı rünlerde de düzenlemeler yapıyoruz. Aralarından en önemlisiyse Açgözlü Avcı’nın yerine gelen ve hayatta kalma kabiliyeti sunmayan Hazine Avcısı adlı yeni rünümüz. Açgözlü Avcı hayatta kalma sisteminde fazla ön plandaydı. Ayrıca çok kolay erişilebiliyor ve diğer rünlerin, eşyaların ve yeteneklerin etkileriyle birlikte son derece etkili oluyordu. Dolayısıyla potansiyel hayatta kalma gücünü azaltmak için rünü epey zayıflatmamız gerekirdi.
Ayrıca hayatta kalma kabiliyeti, saldırmaya yönelik bir rün yolu olan Hâkimiyet için pek uygun değildi. Bu değişiklik hayatta kalma potansiyelini mevcut olduğu sınırlı yerlerde öne çıkarmamızı ve aynı zamanda altın kazanmak isteyen agresif şampiyonları ödüllendirmemizi sağlayacak.
SADECE NAKİT Bir Kelle Avcısı yükü aldığınızda 70 Altın kazanırsınız. Bu ödül her bir Kelle Avcısı yükü başına 20 Altın artar.
TAMAMEN ENERJİ DOLU SALDIRILARIN SAĞLADIĞI İYİLEŞME 1-18. seviyelerde 10-100 (+%40 İlave SG) (+%30 YG) ⇒ 1-18. seviyelerde 10-100 (+%30 İlave SG) (+%20 YG)
EFSANE YÜKÜ BAŞINA CAN ÇALMA %0,6 (en fazla 15 yükteyken %9) ⇒ %0,4 (en fazla 15 yükteyken %6)
YENİDAHA FAZLA KAN Azami Efsane yüküne ulaşıldığınızda 100 Azami Can kazandırır.
İhtişamlı İçerik Yenilemesi’nin 1. aşaması başladı! Tüm ayrıntıları ve ilk duyurumuzdan bu yana yaptığımız değişiklikleri burada bulabilirsiniz.
Cevherler ve Prestij Puanları bir araya geliyor ve hiç kaybolmayacak yeni bir alışveriş birimine dönüşüyor: ihtişamlı öz! İhtişamlı öz (kısaca İÖ) eskiden Cevherlerin ve Prestij Puanlarının kazanılabildiği her yerden elde edilebilir. İhtişamlı özlerinizi İhtişamlı Mağaza’da kullanarak özel kostümler, aksesuarlar ve çok daha fazlasını alabilirsiniz.
HOŞ GELDİN HEDİYESİ
31 Mart 2022 tarihinde tüm oyuncular yeni sistemin çıkışını kutlamak için getirdiğimiz tek seferlik görevi tamamlayarak 10 İhtişamlı Öz kazanabilir! Görev 2 Mayıs 2022’de kaldırılacak.
CEVHERLERE NE OLDU PEKİ? Oyuncuların çantalarındaki tüm Cevherlerin her biri otomatik olarak 10 İhtişamlı Öze dönüştürüldü.
PEKİ YA PRESTİJ PUANLARI? Prestij Puanları (2020), 24 Mart 2022 tarihinde kaldırıldı.
USTA İŞİ SANDIKLARDAN İHTİŞAMLI ÖZ ÇIKMA İHTİMALİ Usta İşi Sandıklardan ihtişamlı öz çıkma ihtimali, sandık paketlerinden kazanılan Prestij Puanlarının kaldırılmasını telafi etmek amacıyla arttırıldı.
Yeni İhtişamlı Mağaza’dan düzenli aralıklarla değişen içerikler alınabilir. Bunlara geri dönen Prestij Serisi kostümler de dahil!
İhtişamlı Mağaza’daki ihtişamlı kostümler ve aksesuarlar üç ayda bir (her 6 yamada bir) değişir. Yeni ihtişamlı kostümler Mağaza’ya ilk kez geldiklerinde 100 İÖ, sonraki gelişlerindeyse 125 İÖ karşılığında alınabilir. Eskiden Cevherlerle alınabilen hatıra ihtişamlı kostümler (Hextech Annie, Ruhsömüren Vayne vs.) yine Mağaza’ya ilk gelişlerinde 100 İÖ, sonraki gelişlerindeyse 125 İÖ karşılığında alınabilir. Bu yama rotasyonunda ve yılın geri kalanında alınabilecek içerikleri aşağıdaki bölümlerde görebilirsiniz.
*Not: İlk duyurumuzdan bu yana bir rasgele kostüm kristali seçeneği ekledik ve Hextech Sandığı ile Hextech Anahtarı seçeneklerini kaldırdık.
Prestij Serisi kostümler ilk çıktıkları tarihten en az bir yıl sonra İhtişamlı Mağaza’ya yeniden gelecek. İhtişamlı Mağaza’ya ilk gelişlerinde 125 İÖ, ikinci gelişlerinde 150 İÖ ve üçüncü veya sonraki gelişlerinde 200 İÖ karşılığında alınabilecekler.*
Genelde tek seferde iki Prestij Serisi kostüm geri gelecek ve bir ay (2 yama) boyunca İhtişamlı Mağaza’dan alınabilecek. Fakat yeni Mağaza’nın çıkışını kutlamak için üç ay (6 yama) boyunca alınabilecek altı kostümü geri getiriyoruz!
*Not: 2018 ve 2019 yılında çıkan Prestij Serisi kostümler, onları yenilemeden önce daha değerli oldukları dönemde alan oyunculara saygımızdan ötürü daha yüksek aşamalarda sayılacak.
2018 ve 2019 yıllarında açmak için daha fazla çaba gerektiren Prestij Serisi kostümleri 12.5 Yaması’ndan önce alan oyunculara bu kostümlerin özel 2022 versiyonları sunulacak. Hatıralık Prestij Serisi kostümler Mağaza, ganimet veya yeniden işleme aracılığıyla asla alınamayacak. Şu kostümler önümüzdeki ay boyunca onları eskiden alan oyunculara dağıtılacak:
Yeni ihtişamlı ve Prestij Serisi kostümlerin önemini yansıtmak için sınırlı süreli yükleme ekranı çerçeveleri ve sihirdar simgeleri yalnızca kostümün ilk çıktığı dönemde İhtişamlı Mağaza’dan veya Etkinlik Sembolü Mağazası’ndan kostüm alınarak açılabilecek. İhtişamlı veya Prestij Serisi kostümler bu Mağazalardan kaldırıldığında sıradan ganimetlere ve kostüm kristali yeniden işleme havuzuna eklenecek ama sınırlı süreli yükleme ekranı çerçevelerini ve sihirdar simgelerini kazandırmayacak. Yani ihtişamlı ve Prestij Serisi kostümler YALNIZCA çıkış dönemleri sona erdiğinde ganimetler aracılığıyla veya kostümleri yeniden işleyerek alınabilecek ve bu şekilde alınanlar çerçeveleri ve simgelerini KAZANDIRMAYACAK.
*Not: Bu da ilk planımızı duyurduktan sonra getirdiğimiz bir değişiklik. Oyuncu geribildirimlerine bağlı olarak ihtişamlı ve Prestij Serisi kostümleri ganimetlerden ve yeniden işlemelerden kalıcı olarak kaldırmaktan vazgeçtik. Bu seçenek oyunculara kostümleri çıkış dönemleri sırasında açma fırsatı sunuyor ve aynı zamanda koleksiyoncuların kostümlerin geri dönmesini beklemeden onları ganimet ve yeniden işleme sistemi aracılığıyla açabilmelerini sağlıyor.
Yukarıdaki duyuruların hepsi İhtişamlı İçerik Yenilemesi’nin 1. aşamasına ait! 2. aşamayı henüz başlatmıyoruz ama Vitrin ve Usta İşi Dönüm Noktaları’na dair büyük bir güncellememiz var. Bunlar geçmişte Prestij Puanlarıyla ilerleme kat edilen çoğu ödül yolunun yerine gelecek.
Vitrin dönüm noktaları için planlarımızda bazı değişikliklere gittik ve artık vitrinler sırasında çıkan Prestij Serisi kostümler vitrin dönüm noktası yolunun son ödülü olarak değil, İhtişamlı Mağaza’dan 125 İÖ karşılığında alınabilecek! Vitrin sona erdiğinde Prestij Serisi kostüm anında İhtişamlı Mağaza’dan kaldırılacak ve tıpkı kaldırılan diğer Prestij Serisi kostümlerde olduğu gibi ganimet ve yeniden işleme sitemleri aracılığıyla çerçeveleri ve simgeleri olmadan alınabilecek. Vitrin dönüm noktası ödül yolunu bu güncellemeyi yansıtacak şekilde düzenleyeceğiz.
Son olarak İhtişamlı İçerik Yenilemesi’nin 3. aşaması olduğunu unutmayın! Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiyi yılın ilerleyen aylarında paylaşacağız.
Yukarıdaki değişikliklerden bağımsız olarak ganimet kristallerini etkinleştirip şampiyon, kostüm ve totem görünümü kiralama özelliğini kaldırıyoruz. Neredeyse kimse kiralama sistemini kullanmıyordu, hatta birçok oyuncu bunun varlığından bile haberdar değildi. Şu anda etkin olan tüm kiralık içerikler kalan süre boyunca etkin kalmaya devam edecek.
Kristalleri kalıcı içeriklere dönüştürme, yeniden işleyerek kalıcı içerikler elde etme veya öze dönüştürme özellikleri bu değişikliklerden etkilenmiyor.
Freljord Kupası’nın ikinci hafta sonunun takım kurma aşaması 28 Mart’ta başlayacak ve turnuvalar 2-3 Nisan’da gerçekleşecek.